En soft fredag

Datum: 2010-03-13 Tid: 13:09:42
Idag var det dags för ett badmintonpass igen, kl 10.00 så hade vi bokat bana i Alfta. Så det var uppstigning kl 08.30 för att få lite frukost i magen innan det var dags.
Det var lite segt att komma igång idag, jag var väldigt stel på baksidan av högra låret och hade sjukt ont i högra armen efter badmintonpasset i onsdags. Men det är bara att bita ihop och köra, och Magnus kör hårt med mig. Lång, kort, höger och vänster, jag får springa som en hund. Känns som om det är riktigt bra träning då jag kommer upp i hög puls och blir riktigt svettig.

 

Klockan halv ett så var vi bjudna på lunch hemma hos mormor och Harald. De bjöd på mormors mumsiga köttbullar med massor av olika sallader, grönsaker (potatis, broccoli) mm. Åh så gott det var, jag åt massor ;)

Prövade ett gammalt läppstift, lite för mörkt kanske men roligt med något nytt.





På eftermiddagen så gick Magnus och tränade på gymmet medans jag gjorde lite nytta, skickade en massa mail, skriver prislistor mm.
Kvällen blev lugn och skön, vi tillbringade den i soffan tillsammans med mor och far. Vi tittade på bla "Let´s Dance", "Solsidan" och filmen "Precious".



Om filmen:
Precious är en överviktig tonåring som bor i Harlem. Hon har misshandlats av sin mor och våldtagits av sin far och är nu gravid med sitt andra barn. Hon inbjuds att delta i en specialskola där hon får lära sig skriva och läsa för att få sitt liv på rätt köl.

Så tyckte jag:
Mycket stark och gripande film. Bra skådespelare. En helt klart sevärd film.

++++

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback