Grillkväll med släkten

Datum: 2010-08-06 Tid: 21:54:07
Klockan 08.15 så slog jag upp ögonen och var både hungrig och pigg. Tyvärr så var inte Magnus det samma. Så jag låg och drog mig till 08.30 innan jag klev upp och började göra frukost.

Gjorde oss sedan i ordning och gick ner till bibblan och lämnade tillbaka alla böcker som vi hade lånat. Fick bara med mig en bok av alla som jag hade velat låna (resten var redan utlånade).

Tog en sväng förbi Peppes så att Magnus fick shoppa lite, 2 t-shirts lyckades han få med sig hem. Det var Lotta som jobbade =) så vi stannade väl kvar där och pratade i säkert en halvtimme innan vi gick hem. Käkade lite lunch innan vi åkte hem till mormor och Harald och fikade. Vi satt ute i solen och gottade oss och pratade en massa skit. Då gick Pia och Johan förbi med deras lilla Tuva och deras nyfödda tvillingar Nils och Nora. Hur söta som helst och så små....jag bara smälter vad mysigt. Så roligt att träffa dem, det var inte igår....och det roliga var att jag och Pia hade mailat lite på facebook tidigare i veckan. Och jag skrev till henne att jag hoppades på att springa på dem i helgen, och det gjorde vi också ;)

Åkte sedan raka vägen hem till farbror Niklas och hans familj i Dönje/Växsjö, de skulle bjuda på grillat ikväll. Men vi ville komma dit lite tidigare för att hinna umgås och busa lite småtjejerna. Till middag blev det grillat kött och kyckling med färsk potatis, grekisk sallad, olika såser mm, mums vad gott! Anna-lenas svägerska Anna och hennes flickor Ellie och Freja var också där hela kvällen. Så det var fullt ös med alla barnen =) En riktigt trevlig kväll blev det. Och nu sitter vi här hemma hos mamma och pappa i soffan och ska titta på filmen "Änglavakt".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback