Svt Jobb dag 2

Datum: 2009-06-06 Tid: 00:28:42
Klockan 08.15 var det dags att kliva upp, varför känns det extra tungt att kliva upp när man ser sin pojkvän ligga kvar och gotta sig under det varma täcket och en annan måste upp och hoppa? Det är orättvist....men, men någon måste ju jobba =) Haha...eller hur Magnus?

Min snälla pojkvän körde in mig till jobbet idag också, men idag höll vi till på Brännkyrkogatan vid Mariatorget, i en studio. Där jag både skulle sminka Linda Nyberg samt psykologen Louise Hallin.

 

Började jobba kl 10.30 och Magnus kom och hämtade mig kl 17.15, så idag blev det en lite längre arbetsdag.
Det var en mycket bra dag på jobbet, alla var supernöjda och det flöt på bra.

När vi kom hem så blev det mest softa, jag var sjukt trött efter att ha varit instängd i en inspelningslokal med noll luft och en massa varma lampor, dåligt med lunch/mellis.
Till middag så gjorde vi egen ceasarsallad som vi käkade framför tv´n. Tittade på "Talang 2009".
Till kvällen blev det film, vi såg "Vi hade i alla fall tur med vädret igen".



Om filmen:
Nästan 30 år har gått och Gösta och Gun är pensionerade. Den här sommaren ska de resa till sonens bröllop i Göstas nyinköpta husbil. Gun vill egentligen flyga men går till slut med på att ta bilen och Gösta lovar att inte stressa upp sig utan att resan ska bli lugn och sansad. Naturligtvis blir det inte så, istället bjuds det på turbulenta möten med hungriga giraffer, förorättade raggare, obstinata barnbarn och inte minst en råtta med smak för husbilsinredning.

Så tyckte jag:
Det är nu ca 30 år sedan Gösta (Rolf Skoglund) och Gun (Clair Wikholm) gjorde en misslyckad husvagns semester och den här gången är de ute med husbil.
Förstår inte att dettan blev en biofilm, den är i samma "kassa" klass som Göta Kanal 2 tycker jag.
Ingenting att ha, men den hade en del glimtar och bjöd på några skratt men annars så var det dåligt skådespeleri. Känns som en parodi på ettan.
Det finns en dålig scen mellan Bamse och lille skutt på Kolmården, det var så patetiskt så jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta, de gör nämligen någon "action/fight scen" såååå dåligt.

+

Då var det dags att sova.........Godnatt alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback