Midsommarafton 2009

Datum: 2009-06-20 Tid: 19:45:18
Middag hemma hos mig & Magnus



Vi bjöd mor och far på midsommarmiddag hemma hos oss, tanke var att vi skulle hålla till nere vid Långholmen men pga vädret så ändrade vi i våra planer och skönt var ju det med tanke på att lite då och då så hälsade regnet på.
Vi dukade upp ett smaskigt förrättsbord bestående av bla sill, färskpotatis, ägghalvor, oliver, olika kallskurna delikatesser, löjrom, olika ostar och kex, mm. Efter det så blev vi alla så mätta och var tvungen att vänta på varmrätten i några timmar =) hihi...inte bra att äta för mycket, men det var ju så gott!


 

Jag äter ju inte sill så jag åt lite annat smått och gott.....



Till varmrätt serverades ugnstekt fläskfilé med färskpotatis eller hemmagjort potatissallad, grekisk sallad och 2 st kalla såser....Mumma, mums!
Efterrätten fick också så klart vänta....och det blev Lindas berömda rabarberpaj med vaniljglass och jordgubbar...Mmmm så bra!

 


Klockan 23.30 så körde jag och Magnus hem mamma och pappa.
Tack för en mysig och trevlig midsommar mor och far.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback