NYÅR 2008!!! Del 2

Datum: 2009-01-06 Tid: 21:19:52
Möttes av den nakna kocken när vi dök upp hemma hos Thomas & Elina...Där var de i full gång med all matlagning, och ingen hjälp ville de ha. Så vi lutade oss tillbaka med en varsin kall dryck och tittade på när de andra jobbade.




Några bilder ifrån deras snygga lya, här är deras vardagsrum.....

   

Fint hade dukat, med konfetti och snygga servetter mm =) Sånt gillar ju jag...lite extra på nyår...less is more ;)

 

Till förrätt serverades en toast skagen á la Elina, mycket god....Mmmm



Till varmrätt blev det fläskfilé, hasselbackspotatis och champinjonsås, även det mycket gott. Mmmm



Och avslutades med en gudomligt god pannacotta med hallon och passionsfrukt =) Mums!



Sedan var det dags för lite sällskapsspel, alltid roligt...tråkigt när man förlorar bara =(
Vi spelade bla "Alias" och " Lika par leka bäst".


 
Thomas & Elina fullt igång med sina ordförklaringar, som ibland kan bli mera som charader =)

 


Men det sist nämnda spelet tog vi hem segern =) Alias var riktigt roligt,  jag blir så sjukt stressad av timglaset och tidspressen bara, så ibland blir mina ordförklaringar lite konstiga och obegripliga, mest flams och trams...Men that´s me =)

Tiden den bara rann iväg, tiden går ju fort när man har roligt...så vips var klockan 23.47, så då sprätte vi upp champagnen, fyllde upp våra glas och ställde oss framför tv´n och kollade när de räknade ner på Skansen.

   
Tyvärr så var det bara jag som tyckte om skumpan =(  De andra tyckte att den var för söt, men det gillar ju jag =)

Happy New Year!!!!


2009.....
Nytt år och nya tag brukar man säga.
Och jag har som alltid, varje nyår, samma nyårs löfte som alltid.
Hälsosammare liv gällande både mat & träning.
Nu är det minus 10 kg som gäller, målet ska vara nått den 1 juni 09, och som belöning då väntar lite nytt till garderoben som min älskling har lovat mig. En liten morot att se fram emot. Vore ju skönt att få känna sig lite snygg till Beach 2009.
Ett annat nyårs löfte är att bli lite mer ekonomisk, inte shoppa en massa som jag alltid gör, speciellt när det gäller kläder, känns lite onödigt nu när jag ska bli lite lättare, då kan det ju bli problem med att kläderna ska passa. Men är man shopoholic så är man och har man ett klädintresse så har man. Kan bli svårt att ändra på, men det kan ju vara värt ett försök.
Och det tredje och sista nyårs löftet är att försöka fixa mera jobb och tjäna mera pengar =)
Lovar att komma med en redovisning till sommaren hur det har gått med mina löften =)

Kvällen fortsatte lika trevlig, satt vi matbordet och snackade en massa skit och myste, käkade lite ost och kex när hungern kom småtassande in på småtimmarna.



Efter all god mat och allt snacks under kvällen var grabbarna tvugna att jämföra sina magar, se vilken som hade störst =)



Stliga killar =)



Thomas & Elina hade en söt, stor, tjock & härlig misse. Tror att den heter TinTin, men kallas för kissen =)
Mycket speciell katt, han älskar godis, speciellt sura och salta saker =) Haha..Har aldrig sett en katt förr som äter godis....Så söt....Här äter han lite lakrits som Elina bjuder honom på, mmm mums...

   



Det blev en riktigt trevlig och lyckad kväll/nyår tillsammans med Thomas & Elina, god mat och dryck, roliga spel, trevlig sällskap....Och sent blev det, vi var inte hemma för än klockan hunnit blivit 04.00, det var ju inte direkt lätt att få tag i en taxi en dag som denna.

Lite fyrverkerier hann vi med att se också =)







Min stiliga pojkvän Magnus =)



Love You Baby!



 Gott Nytt År från mig ;)






 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback