Helgen i Skövde

Datum: 2009-04-29 Tid: 14:22:31
Vägen ner till Skövde gick bra i fredags, synd att vi kom ner så sent. Parkerade utanför Magnus päron kl 20.00. Och då var det matdags så klart =) Magnus mamma och jag åkte till ett thaiställe och köpte med oss lite gott hem till kvällen. Medans Magnus och hans pappa satte igång med bilen (lilljutten), tvätta inför morgondagens polering, däckbyte osv.
Käkade och satt och pratade hela kvällen och tiden rann iväg så det var bara till att gå och lägga sig.

Lördag morgon var Magnus uppe med tuppen, redan kl 07.30 när han e ledig. Han kunde inte sova sa han, kände väl sig lite stressad tror jag. Jag där emot fick sova vidare till 08.45, mycket skönt. Sen blev det frukost och lite piff inför eftermiddagens shoppingtur med Magnus mamma.

Vi började inne i stan, gick i en massa inredningsbutiker, det är ju alltid roligt. Tro det eller ej så har Skövde en del affärer som inte finns i Sthlm. Och där kan man alltid göra några fynd! Den här gången blev det lite tyg och en stor prydnadsvas från Hem & Hobby.
Så nu måste jag verkligen få tag i en symaskin, när jag köpt så mycket tyg. Någon som har en till salu för en bra peng?
Oj vad vi gick i affärer, jag var helt slut runt klockan 16-tiden, 5 timmar på stan, runt på olika gallerior mm. Men trevligt har vi haft och en del fynd blev det också ;)

När vi kom hem så var det lunchdags, stoppa något i magen innan kvällen. Vi skulle nämligen till Stöpen där Micke och & Therese bor. Träffa dem och Thomas & Elina för att grilla och umgås, det var ett tag sen sist, senast vi var och hälsade på var vid nyår. Det blir alldeles för sällan tycker jag......

Vi kom dit runt kl 19.30 och då var det mesta klart, kändes lite dumt att vi inte varit med och hjälpt till. Vi skulle egentligen har varit där redan kl 18.00 men pga en olycklig incident så fick vi tyvärr komma lite senare.
Till middag blev det grillad kycklingfilé med en stor grekisksallad, egen klyftpotatis och morötter i ugnen, bröd, tzatziki och BBQ sås. Åh så gott, älskar våren/sommaren när man äntligen kan vara ute och grilla.
Till efterrätt hade de gjort en mycket god äppelkaka med vaniljglass och det var ju pricken över iet för en lyckad middag, mycket gott och mycket trevligt sällskap. Önskade att man kunde göra detta lite oftare.=) Tror att jag får tjata upp alla hit till Sthlm. Kan vi alla köpa hus brevid varandra, så kan vi umgås när vi vill och hur ofta vi vill =) Vore ju jättemysigt. Desperate housewives ;)

Som alltid när man har trevligt så rinner tiden iväg, och vips så var klockan tolv och alla började bli trötta och nöjda. Så vi tackade för oss och begav oss hem igen, till sängen för att sussa i några timmar.

Söndag...Ja då var det dags att åka hem till Sthlm igen. Men innan det var vi förbi Patrik & Line i deras underbara hus. Om man inte redan gick i tankarna om att villa köpa hus så kan jag lova efter att ha varit hemma hos dem så blir man ännu mera sugen. De har ju så bra smak, lika som mig och Magnus. De har massor av möbler som både jag och Magnus vill ha, de har som oss (mycket högglans) på sina möbler. Men nu när man bor i en hyresrätt så känns det så där att köpa en massa nya möbler, det mesta hemma är ju ändå inte äldre än ca 2 år. Men drömma sig bort för en liten stund kan man ju alltid göra.
Just nu önskar jag bara att det ska bli klart om min lya ska bli bostadsrätt eller inte så jag vet om jag kan fixa lite här hemma. Göra ett nytt kök, lägga nya golv, mm.
Vi satt ute på deras "nya" terass och fikade och pratade en massa i värmen tills klockan börja dra ihop sig och vi var stressade och behövde åka.


 

Hemresan gick bra, stannade och handlade lite på Kvantum innan vi tog oss en tur ut till Jordbro/Haninge för att se vart det är Magnus ska ha sin praktik i två veckor. Så att han hittar dit på mån, slippa köra fel i Sthlms trafiken.

Väl hemma igen, så lagade vi lite mat (Pasta med pesto, kycklingfilé, soltorkade tomater, ruccola, parmesan, bacon mm). Sedan blev det sängen tidigt och ett avsnitt av Hell´s Kitchen innan det var dags att sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback