Farfar 70 år.........

Datum: 2008-11-30 Tid: 18:19:00

Varför ska man vara tjej för??? El rättare sagt, varför ska vi tjejer ta sån tid på oss? Tänk om vi hade det som killar, ta en dusch, klä på oss, ev fixa frillan så var vi klara =) I för sig så kanske jag är extrem när det gäller att göra sig i ordning inför speciella tillfällen, typ fina middagar, utgång, party, fest, kalas mm. Det tog mig 2tim att duscha, välja kläder, fixa håret och ge mig själv ett ansikte med hjälp av alla skönhetsprodukter. Förstår att min omgivning kan bli rätt less på mig, all väntan osv. Försöker ändå att snabba på, måste komma på något sätt att bli snabbare på =) Hmm vad det nu skulle kunna vara.....

När jag var klar så åkte jag o Magnus och köpte lite saker till lyan, bla vita gardiner och kuddöverdrag, lite ljusprylar, prydnadssaker, vi hittade även mycket snygga och stiliga champagneglas =) i like.....129:-/4st, så vi köpte 8 st.
Magnus köpte också en mycket snygg ljusstake/lykta i silver med ett stort glashölje över.

Svängde också förbi blomaffären för att köpa något fint till farfar, det blev en silvervas med några silvergrenar och vita rosor, såg ut som om det var något jag el min mor hade gjort, våran stil och färger =) Vi hade ju också tidigare köpt en presentkort åt honom på en utomlandsresa på 3.000:- hoppas han och hans sambo kommer iväg på något.

Hemma så hade vi fått besök av pappas moster Kerstin och hans morbror Torbjörn och hans fru Gittan, som jag inte har träffat på säkert 5 år, Kerstin nlir väl någon gång per år eftersom hon bor lite närmare, i Gävle. De andra kommer från Kristinehamn, det är ändå en bit bort. De skulle också och fira farfar, så det var ju trevligt att få träffa lite släkt, det händer ju inte så ofta.

Klockan 15.00 kom familjen Larsson/Heed, hade lovat mina små kusiner att sminka och fixa deras hår till festen, tydligen hade de inte pratat om annat under hela veckan =) Så söta....

 

Fint folk kommer alltid sen brukar det sägas va? Hihi...Det var just vad vi gjorde =( Kom ca 30 min sen, men det får vi skylla på miljön, vilket skitväder, en massa snöblask, spårit på vägen, mörkt osv. Sen så har ju knappt någon av oss varit i Ljusdal någon gång, så vi visste inte riktigt hur lång tid det skulle ta att åka dit. 1 tim =( inte roligt, två timmar gick det åt att åka fram o tillbaka.
Festen hölls på en restaurang som ägdes av en släkting till Gunnel, ett thaiställe. Tror att det hette "Den gyllene hästen", där möttes vi av fördrink som var så sjukt stark så jag fick dricka upp kusin Bellas alkoholfria som hon tyckte var för stark =) och en massa snittar, riktigt gott, hade kunnat ätit så många flera snittar än vad jag gjorde =)
Till middag blev det buffé, allt från kyckling thaigryta, fläksfilé med potatisgratäng, beasås, sallad, plus en massa mera...Jag blandat lite av allt, ville ju prova det mesta.  =) hahah...härlig blandning va?
Självklart så bjöds det på tårta också, och det var inga små bitar de kom in med =)

 Då har farfar fyllt 70 år!!!!! Grattis!!!!
 Pappas morbror Torbjörn med frun Gittan från Kristinehamn
 Jag och pappas moster Kerstin från Gävle
 Mina älskade föräldrar.....
 Jag och min älskade Magnus....
 Kusin Bella 9 år, som har fått en make over á la Linda
 Tre busfrön, Bella, Julia, Elin
 My baby med lilla Elin

Då klockan blev 22.00 så var det dags att åka hemåt......
Det var en trevlig tillställning, god mat o dryck, trevligt sällskap...Hoppas att farfar också är nöjd och glad över kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback