Sytt upp gardiner och köpt julpynt

Datum: 2011-10-25 Tid: 21:17:51
Åh vad skönt med sovmorgon, idag är första söndagen på tre veckor som jag är ledig. Välbehövligt och riktigt nice att få sova till 09.30 för att sedan ligga kvar och dra sig medans älsklingen lagade frulle.
När vi hade ätit upp så fick vi besök av min kära mor som ska hjälpa mig att sy upp våra nyinköpta gardiner till vardagsrummet. Jag har en egen symaskin som jag fick av svärmor och svärfar för något år sedan men tyvärr så har jag inte använt den så flitigt. Kanske kan bli ändring på det nu ;) vem vet?!

Mamma sydde upp 3 st och jag sydde upp resten, vi passade även på att sy upp drapperiet till tvättstugan (det som skiljer gym och tvättstuga i dörröppningen). Det blev riktigt bra, är så nöjd. Det blev riktigt hemtrevligt och coozy i vardagsrummet med svarta sammetsgardiner. (Bild kommer).
Tack världens bästa mamma för din hjälp!

Käkade lite lunch och sedan åkte vi ner till stan för att titta runt lite. Men det ända vi köpte var nya julstjärnor...jag vet att det är lite tidigt, men jag älskar julen, allt som har med julen att göra. Så jag blir som ett barn när jag går in i alla julpyntade butiker just nu. Så härligt! Längtar tills jag får sätta upp allting och göra det riktigt fint här hemma.

Eftersom vi har svart/vitt/lila i vårt ena vardagsrum så får det bli stora, fina julstjärnor i de fönsterna. Tror att det kan bli riktigt mysigt och snyggt med en liten färgklick.



I köket känner jag för att ha rött tillsammans med våra annars svart/vita inredning. Rött är verkligen jul och blir riktigt snyggt tillsammans med vitt och svart. Så dessa kommer att sitta på varsin julstjärnsfot i varje köksfönster.



Åkte och handlade på vägen hem så hjälptes vi åt att laga tacos till middag och till morgondagens lunch. Till lunch så provade vi ett nytt recept som jag hittade på nätet. Honung och balsamico-marinerad lax med pasta, smulad fetaost och färsk ruccola. Riktigt gott!

Sedan blev det soffan och filmkväll, vi såg "Harry Potter och dödsrelikerna del 2".



Om filmen:
Slutet närmar sig när Harry, Ron och Hermione återvänder till Hogwarts för att finna och förstöra Voldemorts sista horrokruxer. Men när Voldemort får reda på deras uppdrag påbörjas det största slaget, och deras liv kommer aldrig mer att bli sig lika.

Så tyckte jag:
Kändes så där att veta att detta är slutet, sista filmen ever när det gäller Harry Potter. Älskar alla filmer, skulle kunna se dem igen och igen och igen.
Tycker att denna film var lite hemsk, ganska otäck, förstår inte att barn vågar se den här. Nästan så att en annan som snart är 30 kommer att drömma mardrömmar.
Riktigt bra i vanlig ordning men blev lite chockad av slutet då jag hört att den ska sluta annorlunda ;)

+++++

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback