En hektisk arbetsdag

Datum: 2011-07-03 Tid: 22:11:20
Började kl 09.50 på Åhléns idag och vid kl 11.00 så åkte jag ut till Segersta. Där jag skulle fixa i ordning söta Emelie som ska gifta sig idag. Skulle sätta igång med henne kl 11.30, men hon var lite sen hos frisören så vi kom igång lite senare. Men sminkningen blev jättebra och hon var verkligen supersnygg när jag lämnade henne vid 12.30 för att åka tillbaka till Åhléns och jobba till kl 16.10. Snacka om stressig dag, men det ger ju bra med cash ;) jag får se det så =)

Tyvärr så blev det inget Torön idag heller, eftersom vädret är så dåligt. I stället så gjorde jag och älsklingen blåmusslor kokta i vitt vin, vitlök, lök, persilja mm.....Åh så gott! Hade gärna ätit mera, men detta hade vi som förrätt, för till varmrätt blev det lövbiff med pommes och bea. Och till efterrätt blev det vattenmelon och jordgubbar....mums!

Kvällen tillbringade vi i soffan, tittade på två filmer "Svinalängorna" och "Irene Huss - den som vakar i mörkret".

Om filmen:

Baserad på Susanna Alakoskis bok Svinalängorna och skildrar en finsk familj, märkt av missbruksproblem, i miljonprogramsområdet Fridhem i Ystad under 60- och 70-talet. Området fick öknamnet ”Svinalängorna”.

Så tyckte jag:

En film som berör och är mycket gripande. Hemsk handling men mycket bra och sevärd. Grymma skådespelare, både Noomi och Ola Rapace.

++++

Om filmen:

Två pojkscouter hittar en begravd kvinnokropp på ett ödsligt fält. Irene Huss och hennes team börjar undersöka fallet. Allt eftersom undersökningen fortgår så upptäcker man fler gravar, alla med en begravd kvinnokropp tillsammans med vad som verkar vara ett personligt föremål. Det står nu klart att en fruktansvärd seriemördare härjar i området. Poliserna är mycket förbryllade och hittar inte kopplingen mellan offren förutom att de är medelålders kvinnor. Samtidigt börjar Irene känna sig förföljd...

Så tyckte jag:

Har riktigt längtat efter fler filmer om Irene Huss och äntligen. Och fler är på gång =) Väldigt spännande, nästan så att jag blev svettig då och då....Irene Huss är grym!

++++


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback