Jag ser det snöa......

Datum: 2010-03-21 Tid: 15:24:26

Det var ju inte så trevligt att vakna i morse och titta ut genom fönstret och se att det faller stora snöflingor från himlen igen. Nu får det väl vara bra, igår hade vi ju 8 plusgrader, solen sken och alla vekade lyckliga och glada att våren äntligen är här. Och så blir det så här, varför? Hörde även på nyheterna i morse att det även kommer att snöa över oss på tis.

Jag & Magnus trotsade vädret, gjorde oss i ordning för att bege oss ut på en hurtig powerwalk på morgonkvisten. Skönt att ha det gjort, så kan man softa hemma i soffan resten av dagen utan dåligt samvete.
Vi passade även på att sola, de hade bytt rör =)
När vi kom hem så lagade jag lite mat och tog sedan ett långt och skönt bad, började läsa Andreas Carlssons självbiografi.
Till lunch gjorde jag spagetti med köttfärssås.

Nu är det dags för lite handboll på tv´n och sedan är det Bandyfinal mellan Bollnäs och Hammarby. Jag är verkligen inget bandyfan även om jag bott i Bollnäs i 13 år och Bollnäs är en riktigt bandystad. Men eftersom de inte har varit i final på över 40 år så kan det ju vara roligt att se. Och veta att halva Bollnäs är på Studenternas i Uppsala och hejar är ju också roligt.
Heja Bollnäs!!!



Tyvärr så förlorade Bollnäs och Hammarby vann guld! Det var en jämn match så den hade ju egentligen kunnat sluta hur som helst. Synd på det dåliga vädret, man såg knappt bollen.... =(
Min älskling överraskade mig idag med att laga middag, jag behövde inte göra någonting. Det var riktigt gott, han bjöd på chicken faijitas med guacamole, mkt gott!
Sedan blev det light popcorn och filmen "Shutter Island".



Om filmen:
Året är 1954, mitt under det brinnande Kalla kriget. Sheriff Teddy Daniels och hans nye partner Chuck Aule kallas till Shutter Island för att undersöka det osannolika försvinnandet av en genialisk kvinnlig massmörderska, som tycks ha rymt från ett låst rum på det ogenomträngliga Ashecliffe Hospital. Omgivna av snokande psykiatriker och livsfarliga psykopater på en avlägsen, vindpinad ö förstår de båda poliserna snart att inget är som de först trott.

Så tyckte jag:
En fängslande samhällskritisk psykologisk thriller med en stark insats av Di Caprio i huvudrollen. Filmen har ett högt tempo filmen igenom. Så oavsett om man läst boken eller inte är det här en sevärd film, med slutscener som knappast lämnar någon oberörd.

+++


Kommentarer
Postat av: helena

du som är stockholmare ska tycka de va bra att hammarby vann =)dom va värd guldet! =)

2010-03-21 | 20:22:31
URL: http://flowernena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback