Sporty Chic fest

Datum: 2009-09-15 Tid: 21:57:35

Lördag....då var det dags för mig att festa idag. Har ju nästan inte druckit alkohol på ca 1 år, någon cider el ett glas rosé till middagen. Men that`s it...så skönt! Hade en partykväll i somras när jag var på rockweekend i Kilafors, men då blev jag inte full. Skönt att slippa bli dålig dagen efter för den oturen har jag alltid även om jag dricker lite.
Dagen börjda lite stressigt...hade nämligen planerat att ha håret vågigt med hjälp av min vågtång, men det tog alldeles för lång tid och kändes krångligt...så då var det bara att hoppa in i duschen igen och tvätta håret och börja om på nytt. Det blev rakt och plattat hår...fick till det rätt bra, synd att pissregnet dök upp senare under dagen och förstörde allt.

Farbror Niklas kom och hämtade oss kl 14.00 och då gav han Magnus en 10cl minttu....det ska börjas i tid! =) Haha....När vi kom hem till dem så sminkade jag Anna-Lena, hon skulle vara cheerleader, så vi satte även upp hennes hår i söta små toffsar. Niklas skulle vara ballerina, så han lånade min svarta peruk, hade rosa tights och rosa tyllkjol och vitt linne...=) Jag dör hur han såg ut! Magnus hade jag fixat en blåklocka på, han blev så snygg som boxare. Såg riktigt farlig ut =) I like! Och själv så blev jag fotbollsdomare =) fast med klänning, fotbollsstrumpor och självklart en visselpipa.

Åkte till Neta och Thomas vid 16-tiden och dit kom även Anders och Marie, Erik och Lotta och Berit. Sminkade några till och sedan var festen igång....förfestade lite hos dem innan vi begav oss till Dönjegården där festen var.

Det började med en tipsrunda i regnet och vips så var mitt hår platt =( Sedan blev det lite mingel innan vi delades in i lag. (Jag & Magnus, Anna-Lena & Niklas, Lotta & Erik och Berit) hamnade i samma lag. De gav oss namnet Liverpool....och då satte tävlingen igång. Vi skulle gå på långa plankor, som skidor över en plan och vända...men vårat lag kom 1 m och sedan stog vi helt stilla, kom inte en cm ens....Pinsamt! Medans de andra lagen sprang om oss....skit också!

Det var tänkt att det skulle vara flera tävlingar under kvällen, eftersom temat var sporty chic...men pga det dåliga vädret så fick de ställa i dem.
Till middag så bjöds det på gulashsoppa med bröd och lite annat från det italienska köket....helt ok, lite lite mat för oss som var vrålhungriga och inte hade ätit något sen kl 14.00. Och så en massa alkohol på det...inte bra, både Magnus och jag fick uppblåsta magar och blev väldigt trötta och sega...och festen höll ju inget vidare tempo med tanke på musiken de spelade....

Kl 22.00 så gick afterski bandet "Slim-fit" upp på scen och rockade loss.....förstår att de flesta som var där som var 30+ alskade bandet, medans jag och Magnus skakade på huvudet och undrade vart popmusiken var? Rhianna, Britney, Lady Gaga mm ville vi höra och inte "sweet home alabama" och Tomas Ledin. Men som sagt, det var ju 2 st som fyllde 35 år och och medelåldern där var nog 35+ så jag ska inte klaga.
Det blev en tidig kväll för oss i allafall.....mamma & pappa kom och hämtade oss vid tolv och sen slocknade vi hemma i sängen...skönt att slippa bli bakis tänkte jag.

Magnus "Rocky"
Världens snyggaste boxare....




Boxningsfight....Magnus lyckas få in en smäll på Thomas



Vänner igen



Boxaren med kvällens dommare, Moi!



Magnus hittar en fjolla som kallar sig för "Alice" =) asg....hahaha



Anders & Marie

'

Alice och Anna-Lena "cheerleader"



Magnus & Jag



"Grabbarna Grus", Magnus, Niklas (Alice) och Erik



Gissa vem som vann fighten?



Eriks hår växte under kvällen och till slut såg han ut så här =)

 

Jag & my love



Alice och Erik svänger sina lurviga =)

  

Trötta och svettiga efter ett antal ronder ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback