Spa i Sunne med my baby.....Vi firar 1 år tillsammans!

Datum: 2008-11-16 Tid: 14:42:20
Lördag den 8/11 -08 var det min och Magnus 1 års dag =) Det skulle vi fira med lyx på hotell Spa + i Sunne/Värmland, en present han fått av mig när han fyllde 26 år i somras, men vi bestämde att hålla lite på den, ta den vid något speciellt tillfälle, som tex våran 1 års dag =)




Klev upp klockan 08.30, käkade en snabb frukost och gjorde oss i ordning och satte oss i bilen 09.30, bilresan dit var beräknade till 3tim och 20min. Tråkig väder som vanligt så här års, grått och trist, regnet bara öste ner...men då är det rätt mysigt att åka bil tycker jag. Trevligt sällskap, och bra musik och min underbara sångröst, då kan det inte bli bättre =)      
Vi lyssnade på våran favvolåt, "Alone" med E.M.D   Den är ju bara sååååå bra....I love that song!

Något Magnus inte visste om var att jag hade bokat en svit till oss, det skulle bli en liten överraskning när vi kom dit, hur nu jag har lyckats hålla en sån sak hemligt, jag brukar ju villa berätta sånt man ska hålla på =) tyvärr....Men den här gången lyckades jag.

Vi kom fram 12.20, så bilresan gick bättre än vi trodde, skönt, slapp dagen rinna iväg.

Vårat hotell      
 

Vårat rum var tyvärr inte klart än, de höll på att städas. Så vi passade på att gå och äta lite lunch, en grym lunchbuffé, åh så mycket gott det fanns, olika röror, lax, kalkon, rostbiff, sallad, och en massa mera gott.

Efter den utsökta lunchen var det dags att checka in på rummet, det var lite roligt att se Magnus min när vi kom in på rummet och han insåg att det var sviten ;) men det var inte oväntat när det gäller dig Linda sa han =) hihi....Det bästa till de bästa =) Man lever bara en gång och varför inte passa på att njuta och ha det bra =)

sovrummet som låg en trappa upp, det var nämligen en etagésvit =)
    

Klockan 14.00 var det dags för Magnus att få sin 50 min massage =) åh jag var så avis, fanns ju inga tider över till mig =( men jag ska inte klaga, har ju faktiskt världens bästa massör, Magnus =) Så han lovade att jag skulle få massage när vi kom tillbaka till Skövde igen, på hans bänk.

Spa anläggningen

    

Medans Magnus låg och gottade sig på massagebänken så passade jag på att läsa lite i relaxavdelningen, läser en sån bra bok nu "En shopoholic säger ja" av Sophie Kinsella.

 det är fortsättningen på en bokserie om shoppingmissbrukaren Rebecka Bloomwood, hon är så sjukt pinsam, men också väldigt rolig.  Första boken om Rebecka  sen så har det kommit en tredje också, som jag ser fram emot att läsa, Chic lit är ju bara sååå bra... 

Lite besviken är vi tyvärr på spat, det fanns ingen gemmensam bastu och det vill man ju ändå ha när man åker dit som par och vi var ju inte det ända paret där, alla pooler var svinkalla, höll på frysa ihjäl, brrrr....utomhuspoolen trodde man skulle vara varm eftersom det var så kallt ute, men inte den heller =( De två bubbelpooler som fanns var upptagna, av samma folk i timme efter timme, att de inte ruttnade och blev till russin undrar jag...noll respekt och hänsyn till nya folk som kom och ville bubbla, det var ingen som flyttade på sig, ett tjejgäng och några feta kärringar som bara satt där, så tyvärr fick vi aldrig chansen att prova den, sen alla stolarna, solsängarna, de var ju upptagna, men inte av männsikor, utan utav deras morgonrockar och handdukar, paxade under tiden de gjorde annat el om de använde dem som klädhängare ??? Men eftersom vi hade ett stort hörnbadkar uppe på rummet, så gick vi upp dit igen och myset...det var lika bäst det =)

Middag hade vi bokat till klockan 21.00, men när vi hade duschat och snyggat till oss så gick vi ner i loungen som var väldigt stilig och drack lite goda drinkar =) Mmmmm....

Magnus drack en Fläder Collin  och jag drack en your choise  en "trendigare" Cosmopolitan, vann årets drink -08 =) Mycket trevlig drink måste jag säga......

  Vi var så nöjda så =)

Loungen    

Äntligen middag....Magnus tog in ett öl och jag drack en päroncider medans vi väntade på maten

 

Till middag serverades vi en trerätters.....

Förrätt: svampsoppa med toast



Varmrätt: oxfilé m potatismuffin och lammrostbiff m vitlöksstekt potatis

 

Efterrätt: chokladfestival och äppelkaka m cocosglass

 

Åh så gott allting var =) Efter middagen var vi så trötta så vi gick upp på till våran svit och kröp ner i sängen och la oss och tittade på en film på datorn.

 

Utsikten och det som fanns utanför vårat rum

    

Hade ställt klockan på 08.30 =( inte så roligt när man är ledig och vill sova ut, men frukosten serverades bara mellan kl 07-10, dåligt, det är ändå sön, vilodag. Men vi klev upp, satte oss vid ett fönsterbord och åt lite frukost, helt ok, men ingen wowfrulle.....

Lite softa i loungen, i de sköna fåtöljerna innan det var dags att äta lunch, buffé. En massa äta heöa tiden, men det är ju trevligt så länge det är bra mat.

 

Sen väntade bilen och hemresan........

En toppenhelg är vad vi har haft =) Bestämde oss för att göra om detta varje år, inte kanske åka tillbaka till Sunne, men att åka på spa tillsammans en gång varje år =) Skämma bort varandra lite, lyxa till det, gotta sig och ha det bra det gillar vi ju båda.

Bye Bye Bye Sunne/Selma spa.........











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback