Nu är soffan beställd

Datum: 2011-09-12 Tid: 21:30:19
Magnus var uppe redan kl 08.00 idag för att förbereda lite i badrummet. Själv så sov jag till 09.00, hade egentligen inte velat kliva upp alls idag, mår sämre än igår. Har haft feber i natt, vaknade upp i natt och var helt genomsvettig. Gjorde mig i ordning och ställde mig sedan och lagade lunch till mig och älsklingen.

Åkte förbi apoteket på vägen tilljobbet för att hämta ut p-piller och levaxin. Passade på och frågade om de hade någon dunderkur el några piller som kunde göra mig frisk. Då skrattade han bara och sa att det var bara vila som hjälpte när förkylningen redan slagit ut. Synd för mig!

Tur att det finns ipren, för mina 4.5 tim på jobbet gick riktigt bra. Hoppas på att bli bättre tills imorgon då jag har en lång arbetsdag framför mig.
När jag kom hem så var golvvärmen på plats och pappa skulle precis börja flyta golvet. Ställde mig vid spisen igen för att laga mer mat tills imorgon. Bjöd pappa och hans vän Stefan på fika som tack för hjälpen innan de skulle åka hem. Satte mig sedan framför tv´n för att titta på "Ensam mamma söker" och "Svenska hollywoodfruar".

Vi beställde i allafall soffan idag, det blev den här. Tror att den kommer att bli riktigt bra i vårt andra vardagsrum. Nu är det tv-bänk, tv, soffbord, matta och lampor kvar tills det är klart där. Längtar tills jag får sitta i min nya soffa och mysa tillsammans med min älskling och höra braskaminen spraka.
Synd att det var 6-7 veckors väntetid på soffan, jag vill ha den NU!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback