Hårbekymmer

Datum: 2011-10-06 Tid: 16:56:45
Tre dagars ledigt på raken hör inte till vanligheten, men riktigt skönt har det varit. Idag är det måndag och jag har tid hos frissan i Järvsö kl 13.30. Skönt att äntligen få håret fixat, slippa se den hemska utväxten och bli lite ompysslad.

Tyvärr så blev min utväxt väldigt lila/blå idag utav toningen, vet inte om jag fick sitta för länge. Och mesig som man är så biter man ihop och inte säger något när frissan säger att det går bort efter några tvättar. Men så här kan jag inte se ut, sitter och svär i bilen och tittar mig ett flertal gånger i bakspegelen och ser min lila/blå utväxt. Och jag som skulle handla! Får nog hoppa över det idag. Skyndade mig hem och hoppade in i duschen, tvättade håret 4 gånger och fönade det sedan torrt för att se hur det såg ut...Inte bra alltså, lyfter lite på håret och hittar några gula nyanser och blir ännu mera galen.
In i duschen igen och tvättar håret ytterligare 4 gånger, sedan i med silvershampoo i benan och ut på längderna och så avslutar jag med färgbomben. Och äntligen, äntligen börjar jag se resultat, nu börjar det likna något. Nu är jag riktigt silverräv igen, silver/grå/vit.....Inte helt hundra men tusen gånger bättre än när jag åkte från frissan.

Nästa gång får det nog bli ett besök hos min gamla frisör Sussi som alltid gör ett bra jobb.
Tycker också att det är viktigt med styling, jag tycker att halva grejen med att gå till frissan är att man ska gå ut där ifrån och känna sig snygg och ha fått håret välstylat och fixat efter sin behandling. Men tyvärr så är det inte alla frisörer som tycker det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback