Hemma igen och filmkväll med älsklingen

Datum: 2011-11-07 Tid: 21:03:02
Söndag

Då var det dags att lämna Sthlm för den här gången. Men redan på tisdag så är jag tillbaka =)
Mamma och jag kom iväg i bra tid, vårt första stopp var i Upplands Väsby där jag ska hämta upp ett bord som jag har hittat på blocket. Eftersom vi inte hittar något klockrent bord just nu så fick det bli detta så länge tills det dyker upp något som vi verkligen vill ha.


Nästa stopp blev i Uppsala för att kolla på klinkers på Bauhaus (men hittade inget som jag tyckte om), blev en snabbis in på Chilli också men hittade ingenting fär heller tyvärr.

När vi kom hem såm hade Pappa och Magnus lagat mat. Så det var bara att slå sig ner vid bordet och äta.
Sen åkte jag och älsklingen hem och tittade på film. Vi såg "Jag saknar dig" och "A little bit of heaven".



Om filmen:
Det här är berättelsenom hur alla runt omkring kan komma tillbaka till livet när någon nära dör, och hur ett nytt liv växer fram ur sorgen. Filmen Jag saknar dig baseras på Peter Pohls och Kinna Gieths roman Jag saknar dig, jag saknar dig, som vann Augustpriset 1992 i klassen Barn- och ungdomsböcker. En feelgood historia – om sorg.

Så tyckte jag:

Kommer ihåg att jag läste den här boken när jag var yngrer och gick i skolan. Tyckte redan då att den häri historien var riktigt sorglig. En mycket fin och bra film som om att förlora någon nära. Tårarna sprutade på både mig och Magnus. Kan varmt rekommendera den här filmen! Men var beredd med näsdukar för jag lovar att tårarna kommer att komma.....

+++++



Om filmen:
Kate Hudson (How to Lose a Guy in 10 Days) är perfekt i rollen som den sprudlande vackra Marley, en ung karriärkvinna som plötsligt drabbas av cancer. Marley är en riktig flirt, som aldrig har varit kär, men när läkaren, spelad av oemotståndlig Gael García Bernal (Letters to Juliet), kunde kärlek kanske ändå vara den bästa medicinen?

Så tyckte jag:
En helt underbar film som fick mig både att skratta och gråta. Önskade att vi inte hade sett två stycken så här tunga filmer på samma kväll. Fick rejäl huvudvärk efter alla tårar som jag gråtit under kvällen. Men är riktigt nöjd med båda filmerna, riktiga toppenfilm som alla bör se.

+++++

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback