Frukost framför tv´n "Efter tio"

Datum: 2011-03-04 Tid: 11:08:03
Godmorgon fredag....Då var det helg igen och jag är fortfarande hemma och är sjuk. Men jag är helt klart på bättringsvägen, så på söndag har jag tänkt att jobba.
Idag har jag inte tänkt göra så mycket, men ikväll ska vi hem till mor och far på middag. Härligt att få komma ut lite efter att ha legat i sängen och på soffan i en vecka.

Har nyss tittat på "Efter tio" med Malou på tv4. Hon hade besök av Nina Muhonen, tjejen som blev total förlamad när hon dök. Hon har nu skrivit en bok "Bara jag kommer hem". Vilken livsglädje och vilket positivt tänkande efter att ha varit med om en sån olycka. Själv så tror jag att jag skulle känna att livet var slut, att jag inte skulle villa leva längre, alltid behöva ha personal vid min sida, ha en resperator för att kunna andas. Hon säger att hon haft sånna tankar vid ett flertal tillfällen, men hon har allitd lyckas vända allting till det positiva. Vilken härlig kvinna!

Den här boken vill jag läsa =)



Här kan du läsa en artikel om Nina och boken finns att beställa här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback