Sveriges Nationaldag 6 juni 2011

Datum: 2011-06-09 Tid: 20:45:53

 

Idag är det Sveriges nationaldag, svenska flaggans dag. Men det är väl egentligen inget speciellt med det.
Jag började jobba kl 11.50 idag då denna dag räknas som söndag, det innebär att jag slutar redan kl 16.10.
När jag slutade så plockade jag upp mamma så åkte vi hem där Pappa, Magnus, Leif och Rigmor väntade. Vi tänkte att vi skulle äta lite gott tillsammans så här på nationaldagen och sista dagen som svärpäronen är här.

Till förrätt så gjorde jag min underbara laxrulle på salladsbädd....Åh vad den är god!
Till varmrätt hade pappa grillat keffar som serverades med ris, tzatziki och ajvar. Som avslutning på kvällen så svängde jag och Magnus ihop en rabarber och jordgubbspaj med vaniljglass.
Vi satt ute hela kvällen och myste av god mat, trevligt sällskap och det fantastiska vädret. NU är sommaren äntligen här!

Världens bästa föräldrar, svärföräldrar och pojkvän har jag! Är så lycklig som har dessa i mitt liv.



Vår nybyggda terass...brädorna el plankorna el vad man nu kallar dessa ska målas el oljas nästa sommar.



En underbar laxrulle på en bädd av sallad...Mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback