Studentbals make up och hår

Datum: 2011-06-09 Tid: 21:58:04
Idag är jag ledig från Åhléns, men det innebär inte att jag äe ledig. Idag är det ju studentbal här i stan. Så jag är fullbokad med både make up och håruppsättningar. Ingen sovmorgon för mig idag, för redan kl 08.30 kom min vän Helena och hämtade mig. Så åkte vi ner till stan, hem till mina föräldrar där jag ska hålla till idag. Min första kund/baltjej var en släkting till Mig, Sofia heter hon. Hon ville ha både smink och hår =) Och så här blev det!

Nästa kund/tjej heter Maja och ville ha en snygg make up, passande hennes klänning som gick i i vinrött.

Min sista kund/tjej heter Sofie och är dotter till Lisa som jag sminkade till hennes bröllop förra sommaren. Sofie ska flytta till Örebro efter sommaren och börja spela handboll där med elitlaget Örebro. Spännande och roligt för henne, önskar henne lycka till!

Sofie är tjejen i ljusgrönt som tittar mot kameran.

När jag var klar för dagen så kom Magnus ner och hade köpt med sig en kycklingsallad åt mig. Så välbehövligt,  var så hungrig efter en lång dag. Gick sedan till Scandic hotell där alla vackra studenter började rulla in på alla möjliga vis, en del kom i bil, andra på en traktorskopa, mm. Vilken underbar dag dessa människor har framför sig, balen var ju en fantastisk upplevelse.

Sofia och Lina

När det var slut och dags för alla studenter att äta så åkte jag och älsklingen och köpte oss en varsin mjukglass. Och på vägen hem stannade vi på Åhléns så jag fick köpa mig en bok, den nionde boken av Marie Jungstedt, Det fjärde offret.

Sen så bar det av hem igen för att stoppa lite sallad i magen innan det var dags att se matchen mellan Sverige-Finland, vilken match! Sverige och Zlatan var grymma ikväll!

 


Kommentarer
Postat av: helena

Dom hade tur med vädret du =) Hon blev jätte fin sofia, jag såg inte dom andra du sminka men dom blev nog lika fin dom med =)



Ja när jag ska gifta mig, om 4-5 år kanske, om inte 10 år men du kan sminka mig endå va? =D

2011-06-10 | 18:08:31
URL: http://nenahelenas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback