Nytt bokinköp

Datum: 2011-01-12 Tid: 20:21:40
Ledig och för mig så innebär det i vanliga fall sovmorgon =) Älskar att få sova länge när jag är ledig. Men det kan man inte räkna med när man har svärpäronen på besök som vacknar före tuppen. Klockan 08.00 då var det bara att kliva upp även om jag hade kunnat gjort vad som helst för att få ligga kvar lite till. Men man är väl väluppfostrad =) Sova får jag göra en annan dag, det är ju inte varje dag de är här på besök, så jag ska inte gnälla.

Klockan 10.00 infann vi oss på Beijer för att handla lite smått och gott som behövdes. Då passade vi även på att ta en tur in till både Dollar och Karlsson. Magnus mamma hittade en massa, även jag men som alltid så var det någon som stoppade mig i mitt shoppande och jag fick snällt gå och lägga tillbaka en hel del av det som låg i min korg. Det var bara de nödvändiga och välbehövliga sakerna som fick följa med hem, tex en pärm....Hur roligt är det?!

Åkte hem och käkade lite lunch, ladda batterierna för att sedan ta med svärmor ner till stan igen.
Vi tog en sväng in på mitt jobb, på Åhlens och tittade lite, visade Rigmor en väska som jag trodde att hon skulle tycka om. Och mycket riktigt så gillade hon den och det blev ett köp. Jag fick med mig en bok hem, Andreas Carlssons nya "Dandyn".

Vi köpte även med oss en riktigt tv-antenn, slippa alla störningar från våran pissdåliga innetv-antenn (även om den är riktigt snygg jämfört med våran nya). Men det är inte alltid man kan tänka så.

Senare på kvällen så kom mina föräldrar på besök. Det var första gången som Magnus och mina föräldrar träffas =) Riktigt spännande, men det gick så bra, de fann varandra direkt och allting flöt på. Jag bjöd på fika, en massa gott som jag hade bakat. Vi hade alla en riktigt trevlig kväll och på onsdag så tänkte vi göra om det, ses allihopa igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback