Trerätters middag

Datum: 2011-01-12 Tid: 20:49:30
Idag har jag tagit ledigt för att tillbringa sista dagen med svärpäronen innan de åker hem till Skövde igen. De hade en massa saker hemma hos oss som de ville göra, bla sätta dit alla handtag på våra köksluckor mm. På eftermiddagen när jag skulle åka och handla så ringde jag och fråga min vän Helena om hon ville göra mig sällskap. Och det ville hon, så vi tog en tur ner till Bollnäs och Kvantum för att göra lite inköp.

Ikväll kommer mamma och pappa på middag till oss. Sista kvällen med svärpäronen och då ville jag bjuda på något riktigt gott. Så det fick bli en trerättersmiddag idag igen =)

Förrätt: Vitlöksbröd med en räkröra med sting
Varmrätt: Kycklingfilé med grekisk potatisgratäng och tzatziki och bea.
Efterrätt: Vitchokladpannacotta med ett hallontäcke







Alla tyckte att maten smakade jättebra och alla ville ha mer av både förrätten och efterrätten. Så detta kommer jag att göra fler gånger =)
Vi hade jättetrevligt och det blev en mycket lyckad och mysig kväll tillsammans med nära och kära. Hoppas att vi får göra om det snart igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback