Svärföräldrar på besök

Datum: 2011-01-12 Tid: 19:50:15
Det blev rätt sent igår, tror att våra gäster och familj kom här ifrån runt 02.00. Så sent var det länge sedan jag var vaken. Men vi hade så trevligt så det gjorde ingenting.

Det fick bli lite sovmorgon i morse, vi vaknade vid 10.00 och då ringde vi och kollade om Magnus föräldrar hade hunnit åkt från Skövde. Men det hade de inte, så då kan vi softa....ingen stress. Gjorde i ordning allting här hemma, städade och fixade inne i gästrummet så att det ser trevligt och mysigt ut. Sedan fick det bli en tur ner till Bollnäs för att handla lite. Jag ska nämligen laga en trerätters middag till Magnus föräldrar ikväll =) Jag älskar verkligen att laga mat och ännu mera nu när jag fått ett sånt fint och rymligt kök.

Vid 17.00 tiden så kom Rigmor och Leif fram, då hade de åkt ca 50 mil från Skövde. Så det var nog rätt skönt att få slå sig ner vid köksbordet och njuta av min mat som jag lagat.





Förrätt: Råraka med räkor, creme fraish, rödlök och löjrom
Varmrätt: Fläsfilé med pesto, parmaskinka och parmesanost som serverades med en mustig vitlökssky och en potatiscrocette
Efterrätt: Mjölkchokladpannacotta med ett täcke av hallon








Rigmor och Leif hade köpt med en massa fint till oss, saker som vi verkligen behövde. Bla taklampa till vardagsrummet som vi hade beställt =) fler bestick från serien som vi redan har, en massa snygga servetter, myafiltar, mm.
De blev väldigt imponerad av hur fint vi hade fått det här hemma och vad mycket vi hade hunnit med osv. Så det var roligt att höra, och ännu finare kommer det att bli.

Kvällen tillbringade vi i soffan där vi även passade på att byta lite julklappar. Vi som trodde att vi redan fått våran julklapp. Vi har nämligen fått en Handöl insattskamin till våran öppna spis som vi har i gillestugan =) Den kommer att göra sig riktigt bra, sprida en massa värme och sen är det ju så mysigt....riktigt mysfaktor.
Men det var inte slut där, vi fick även ett par varsina tofflor, 2 st varsinna biobiljetter, kokböcker, pengar mm.

Vi är allt bra bortskämda vi två av våra föräldrar, de är de bästa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback