Elizabeth Arden utbildning

Datum: 2011-01-13 Tid: 10:49:13
Oj vad tiden går fort, det är redan mitten på jan och jag som tyckte att det nyss var julafton och nyår.
Idag åkte jag med Magnus ner till Bollnäs när han skulle åka och jobba i Ljusne. Hoppade av hos mor och far där jag la mig på soffan och vilade en stund innan det var dags att göra sig i ordning för att gå och jobba vid 10.00.

Idag hade vi en säljare från Elizabeth Arden på besök som gick igenom alla produkter som vi har hos oss. Vi fick prova, känna och veta allt vi behöver veta.

Själv så har jag i många år använt den populära Eight Hour Cream Skin Protectant, som är bra mot allt. Tex torra läppar, händer, hälar, brännskador, munherpes mm. Ett måste i allas handväskor =)



Har nu fått några nya favoriter från Elizabeth Arden efter dagens utbildning.

Good Morning Skin Serum, som kan användas som en primer under din make up eller som en extra fuktgivare på natten tillsammans med din nattkräm. Den är helt fantastisk, vilken lyster och vilken undbar grund att lägga foundation över.
Den kostar 445:- och är mycket dryg och prisvärd.



'
Har även börjar använda Perpetual Moisture 24 Creame, detta är en 24 tim fuktkräm som är oljefri och hjälper huden att själv producera fukt. En svag doft av gurka, mycket fräsch och behaglig kräm. Den kostar 595:-.


Blev helt chokad igår efter att ha provat den här helt fantastiska peeling och ansiktsmask. Peel & Reveal Revitalizing Treatment Den lämnar en vacker och ny lyster på huden, huden blir sametslen och ger en ny struktur efter denna djuprengöring, den tar bort döda hudceller och minemerar porerna. En mycket uppfräschande peeling/mask. Den kostar 555:-.



Och sista favoriten är Intervene Skin Tone Perfecting Capsules, en riktigt c-vitamin bomb för huden. Den innehåller 37 st kapslar och du använder 1 kapsel varje kväll/natt. När du vaknar har du en helt ny lyster, fina struktur som du både känner och ser. Priset är 460:-.
Den här plus peelingmasken ovanför ska jag och älsklingen använda ikväll.




Jag är mycket nöjd med utbildningen vi fick idag, jag lärde mig en massa och det va roligt att få prova och känna på alla produkter. Hoppas på att det kommer att gå mycket bättre att sälja det nu när man vet så mycket mer, samt att vi fått prova och man kan prata om egna upplevelser och erfarenhet.

När jag slutade vid 17.00 så skulle jag och Magnus egentligen åka och titta på ett promenad/löp-band till vårat kommande gym. Känner att jag skulle behöva ett sånt nu, komma igång och röra lite på sig efter jul/nyår. Men vi hade en massa annat inplanerat så det får vänta.

Kvällen tillbringade vi i soffan, tittade på premiären av "Sveriges Mästerkock". Jag älskar ju verkligen matlagningsprogram, jag tittar ju på bla "Leilas mat", Per Moberg "Vad blir det för mat", "Masterchef USA", "Hells kitchen", "Halv åtta hos mig", "Restaurang i vårt vardagsrum", mm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback