Kaneboutbildning Dag 2

Datum: 2011-02-02 Tid: 21:53:40
Ingen vidare sömn i natt heller, somnade till som bäst 07.15 och sov i 30 min tills det var dags för väckarklockan att ringa, suck! Så idag kommer jag att vara en riktigt tröttmössa.

Kursen började klockan 10.00 och då gick vi bla igenom hårvård, fler olika serier i Sensai. Kl 13.00 var det dags för lunch och idag bjöds det på thaibuffé. Åh så gott det var, hade kunnat ätit så mycket mer bara för att det var så gott.
När vi kom tillbaka till kurslokalen så var alla lite trötta och sega efter maten. Men det var bara att köra vidare =) Ännu mera korvstoppning. Shit vad man inte är van vid detta, sitta ner en hel dag och bara lyssna.

Efter en stund märkte våran lärare att vi alla höll på slumra till så hon sa att vi skulle ta en liten bensträckare. Och när vi gick ut från lokalen så stog det skumpa och färsk frukt uppdukat på bordet. Lite vardagslyx så här mitt i veckan tackar man väl inte nej till. Detta var verkligen välbehövligt kan jag lova ;) Sen var det bara 1 timme kvar innan det var dags att gå hem för dagen.
Vi fick även låna hem en massa produkter idag också, så det får bli ett långt, skönt bad med lyxiga behandlingar.

Kvällens middag och kvällsläsning....



Som ni ser här nedan så har jag en hel del att hinna med att prova ikväll.

Volumising Shampoo

Ett perfekt shampoo för mig med typiskt svenskt/skandinaviskt hår, som vill få volym och fin lyster.



Balancing Hair Conditioner

Friskar upp håret, gör det mjukt och återfuktar.




10 Minutes Relaxing Mask


En åtefuktande mask för stressad hud och sinne. Ger en silkeslen yta.



Cleansing Milk Step 1


En rengöring som avlägsnar make up, hudfett och andra orenheter. Appliceras på torr hud.



Creamy Soap Step 2

En mycket löddrig, krämig och skön tvål.



Silk Peeling Powder

En mild, löddrande enzympeeling som ger fukt.



Relaxing Body Cream

En otroligt lyxig kroppskräm. Mjukgör den allra torraste huden.



Sitter nu i soffan och har tittat på både "Sveriges mästerkock" och "Fuskbyggarna", samtidigt som jag sitter och läser min stora, tjocka pärm full med all kunskap som jag ska lära mig om märket "Kanebo Sensai".

Imorgon är det sista dagen på den här kursen och min sista dag i Sthlm för den här gången. Men jag kommer ju tillbaka snart, mycket snart =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback