Insnöad

Datum: 2011-02-11 Tid: 11:52:35
Vad roligt att man vaknar tidigt även om man är ledig...Not! 08.05 slog jag upp ögonen och kunde inte somna om, typiskt! Tittade ut och det var ingen trevlig syn, ute har det snöat så sjukt mycket, säkert en halv meter plus att det har drivit pga blåsten. Så det gick knappt att öppan dörren ut, galet!

Jag och Helena som skulle luncha på stan idag innan jag skulle till frissan. Men hon ringde vid 10.30 och sa att bilen var översnöad och att hon inte kunde komme ut med den =( Tråkigt, tråkigt!
Hur ska jag ta mig ner då? Kollade x-trafik, men där var det som vanligt kaos så det vågar jag mig inte heller på. Messade och ringde alla jag känner för att se om någon vill komma och hämta stackars lilla, insnöade Linda som vill bli fin i håret idag. Detta är enda dagen jag är ledig sen så jobbar jag 7 dagar i sträck =( Så det skulle ju vara så bra om jag kom iväg, ser för jävlig ut i barret, fnaskranden är längre än vanligt, skäms att visa mig.

Men nyss ringde min räddare i nöden. Världens bästa pappa! Han hade frågat grannen om han fick låna hennes bil för att åka och hämta sin insnöade dotter som måste komma iväg till sin frissa. Så nu sitter jag här hemma och väntar på snälla pappsen =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback