Fika med min vän Helena och min kära mamma

Datum: 2011-02-07 Tid: 21:04:38
Skönt med sovmorgon.....idag sov vi ända till 09.30. Käkade lite frulle och ringde till Helena och frågade om vi skulle åka och ta en fika. Direkt efter så ringe min kära mor och frågade om hon fick bjuda mig och Magnus på lunch på Lilla K. Men då Magnus ville vara kvar hemma och fixa lite saker, så åkte jag själv. Helena plockade upp mig, sedan blev nästa stopp att hämta mamma innan vi fick slå oss ner på Lilla K och njuta av lite te och en mörk chokladbakelse.

På vägen hem stannade vi på Kvantum så att jag kunde veckohandla lite. Och när jag kom hem så hade Magnus rivit ut hela kontoret och nästa steg är att spackla innan vi kan måla och tapetsera. Han har blivit så händig min älskling sen vi flyttade till hus. Jag blir så imponerad och glad när han gör saker.
Senare på kvällen så hjälptes vi åt att laga en massa mat så att vi har i veckan. Och till middag blev det tacos, söndagsmys! Resten av kvällen tillbringade vi i soffan, vi tittade på "Solsidan". Sen så låg jag i Magnus knä och läste ur min sjukt spännande bok som jag började med på tågresan hem från Sthlm, "Den du inte ser" av Mari Jungstedt.

Det har varit riktigt skönt att ha varit ledig idag efter en mycket intensiv och lång vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback