Hemma från storstan

Datum: 2011-08-30 Tid: 22:24:43

På tordagen åkte vi hem igen till vårt fina hus. Man blir lite hemmablind när man är hemma, men när man sedan har varit borta och kommer hem så inser man vad fint vi har fått det i huset. Och vilken otrolig skillnad det är att bo på 60 kvm jämfört med våra 240 kvm. Plus att de 240 kvm är nästan helt nyrenoverat medans vår lya på 60 kvm inte har fått så mycket omgjort sen 70-talet. Det enda vi har gjort är målat om, tapeterat om, lagt nytt golv i hallen...that´s it.

Trivs fortfarande väldigt bra på båda ställena. Det som är härligt med Sthlm är att det alltid finns saker att göra och det kan man ju inte säga om Bollnäs. Men skulle jag jobba lika mycket som jag gör nu och bo i Sthlm så skulle jag ändå inte kunna njuta av det på samma sätt som förr när jag bara glassade runt. Då har man kanske inte samma ork och lust efter en lång arbetsdag. Därför känns det för tillfälligt helt perfekt att åka dit när jag är ledig och göra det jag vill just då. Men sen vet man ju aldrig, man kan ju ändra sig och Sthlm kommer ju alltid att finnas kvar, även Skövde ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback