Är våren här för att stanna?

Datum: 2011-04-05 Tid: 11:20:22
Igår kväll var det ingenting bra på tv, så vi kröp ner i sängen rätt tidigt för att se klart på filmen "Hämnden".

 

Om filmen:

Anton arbetar för en humanitär organisation och pendlar mellan ett flyktingläger i Afrika och sitt hem i Danmark där han har två små söner. Han har svikit sin älskade hustru, Marianne, och de försöker nu att vänja sig vid ett liv utan varandra. Samtidigt börjar Antons 10-årige son Elias lära känna och bli vän med en ny pojke i klassen. Denna ovanliga vänskap utvecklas snart till en oroande allians som hotar att förstöra landsbygdsidyllen för alltid.

Så tyckte jag:

En riktigt bra och stark film med grymma Persbrandt i en av rollern. Alla skådespelare imponerar. Otroliugt att ett barn kan bära med sig så mycket hat och ha de tankarna när man bara är 12 år. En gripande film som inte lämnar någon oberörd. Mycket sevärd. Kan förstå att den har fått en oscar och det kommer ni också att göra.

+++++

 

Jaha då är man hemma och är sjukskriven igen då, tråkigt men sant. Känner mig inte något bättre idag heller. Började med att sova i 12 timmar, det ni! Då mår man inte riktigt hundra kan jag lova. Och efter att ha stoppat i mig lite frulle satte jag mig ute mot husväggen i solen och njöt av värmen en stund tills det började blåsa för mycket.

Vad ska jag hitta på nu då? Läkaren sa att jag bara skulle vila och inte anstränga mig, så det blir väl att läsa lite bok här i soffan antar jag =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback