En dag i Hudiksvall

Datum: 2011-04-18 Tid: 19:23:59
Ingen sovmorgon idag heller.....klev upp vid 07.30 för att se till att vara klar till 08.45 då Helena skulle hämta mig. Men då var det någon som sov över, och det var inte jag. Vi kom iväg vid 09.30, men som tur är så tar det inte längre än en timme till Hudiksvall. Så vi hade all tid i världen att gå runt och shoppa, fika, käka lunch mm innan det var dags för Helenas sjukhusbesök.

Min kusin Robin jobbar som kock på en restaurang som heter "49:an" så dit gick vi och käkade lunch. Grymt bra mat, ett trevligt ställe som ligger vid vattnet med bra husmanskost till lunch och en underbar salladsbuffé med hembakat bröd. Vi åt så vi nästan rullade där ifrån.....Kan varmt rekommendera detta ställe!

Shoppade nästan ingenting, kom hem med endast 2 st lite finare prydnads påskägg som jag ska ha i köket i påsk.


Tog sedan en promenix ner till hamnen där vi njöt av årets första mjukglass i solen. Mmm mums, hur gott som helst!

På sjukhuset gick allting jättebra och efter det så ringde min kusse, han hade slutat jobba och frågade om vi ville ses över en fika innan vi åkte hem . Och det ville vi ju så klart, det är ju inte så ofta man är där så då får man passa på.

Har haft en toppenmysig och trevlig dag tillsammans med min vän Helena. Tack för idag vännen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback