Sminkjobb klart för idag

Datum: 2010-05-11 Tid: 15:57:07

Då var man hemma igen då efter en mycket lång (1.5 tim) och slitsam arbetsdag i XL-studios på Lidingö. Förstår inte att de "lite finare människorna" ute på Lidingö kan acceptera att åka Lidingöbanan, vilken skräckupplevelse. Så mycket värre än allt annat som finns att färdas med i Sthlm, det kändes som att åka en mycket långsam, seg och ryckig berg och dalbana. Det fanns ingen luftkonditionering och det var hemskt en dag som denna då solen är så varm, sittdynorna var sååå förstörda och sunkiga. Ville bara där ifrån. Hur kan Lidingöborna gå med på detta?

Plåtningen gick mycket bra, jag får tyvärr inte säga så mycket mer än att det var en valkampanj för politikern och moderaten Göran Montan (Skåne län). Det kommer bilder så snart dessa är klara, vi gjorde en hel del varianter med olika teman så det ska bli spännande att se slutresultatet. Göran var en mycket trevlig man, enkel att både sminka och styla håret på.

Tiden bara rann i väg och när jag tittade på klockan när vi var färdiga så var klockan bara strax efter 14.00 och jag som var bokad "halvdag" (4 tim). Jag ska inte klaga, jag får ju betalt för 4 tim i allafall.
Jobbade med ett mycket trevligt team, både stylist och fotograf var enkla, gulliga och trevliga. Vem vet, kanske kommer vi att ses igen ;)

Pratade med Magnus för en stund sen, han är också klar för idag och sitter nu i bilen på väg hem från Falun.
Så ikväll blir det bara en massa mys framför tv´n och tills han kommer hem ska jag laga en lasagne och välja en bra film till kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback