Provsminkning till balen

Datum: 2010-05-21 Tid: 18:31:53

Vilket oväder det var i natt, regnet öste ner och det blixtrade och åskade som aldrig förr. Vaknade vid 08.00 men låg kvar och drog oss till 08.30. Upp och käkade frulle för att sedan göra mig i ordning för att åka och jobba en stund. Jag ska sminka en tjej som heter Ann-Sofie till hennes studentbal den 3 juni och idag var det dags för en liten konsultation och prov make up/uppsättning. Sminkade hennes storasyster Anna för 2 år sedan till hennes bal. Och nu ville även lillesyrran ha min hjälp =) och självklart så ska jag fixa det. Och reslutatet får ni se den 3 juni.

När jag var klar så kom Magnus och hämtade mig så åkte vi till en glasskiosk där vi mötte upp mamma från hennes lunchrast. Köpte varsin bägare med glass och åkte tillbaka till mammas jobb och mumsade i oss den. Åh vad jag älskar glass! Det är det bästa nu på sommaren!
Sedan blev det lunch på NK´s uteservering i solen. Och resten av eftermiddagen blev mycket soft. Både jag och Magnus var så trötta så vi satte oss på terassen och gottade oss i solen.

Ikväll blev det grillat till middag igen....i love it!

Och nu sitter jag här i soffan, mätt och belåten och tittar på när Magnus masserar min kära mor. (vi har släpat med massagebänken). Sedan är det min tur att pyssla om mamma, hon ska få långa och fina fransar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback