Lördagsträning och mys

Datum: 2010-05-15 Tid: 19:07:21

Upp klockan 07.00 är inte så roligt en lördag, men Micke och hans töser skulle komma iväg i bra tid till Täby där de ska vara resten av kvällen. Och vi ville gärna träffa dem och säga hej då innan de skulle åka. När de hade åkt så käkade vi lite frukost och tog det lugnt fram till klockan 10.00 då vi gick till gymmet.
Jag körde både styrketräning och kondition, 1 tim stryka och 20 min intervaller på crossen (300 kalorier). Det gick otroligt bra att träna idag för att vara så trött som jag var. Men med hjälp av mina dunderpiller och min motivation så gick det jättebra, jag t.o.m ökade i några övningar.

Tömde i mig en proteinsmoothie direkt när vi kom hem, hoppade sedan in i duschen för att sedan äta lite lunch. Efter det så tog vi faktiskt en power-nap på 1 tim för att få lite energi till eftermiddagen/kvällen. Både jag och Magnus känner oss så trötta idag, så även om det är kanonvarmt och skönt väder ute så har vi mest suttit på balkongen och softat, tagit det lugnt och myst hela dagen.

Det blev middag ute på balkongen "premiär", vi åt en fräsch tonfisksallad med vitlöksbröd och drack en somrig cider med smak av äpple, citrus och fläder. Åh vad härligt det var att sitta ute och äta, njuta av solen och värmen.
Ikväll börjar "Sommarkrysset" på tv4 kl 20.00 och det är EMD som ska vara programledare i dagens program så det tänkte vi kolla på. Vi har även köpt hem "Ben & Jerry´s Cookie dough" till kvällen. Det är ju min "ätardag" idag, när jag får äta vad jag vill.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback