Finbesök från Skövde

Datum: 2010-03-01 Tid: 14:52:12

Idag får vi besök från Skövde, våra vänner Thomas & Elina kommer och hälsar på över helgen. Det är första gången de är här på besök, Thomas har lånat soffan en natt då han skulle åka till New York morgonen efter. Så vi ser vekligen fram mot detta, mysigt att vi får besök det händer inte allt för ofta tyvärr.
På förmiddagen så åkte vi och storhandlade på Ica Kvantum och se fick vi äntligen tag i ett helt ok duschdraperi (från Jysk av alla ställen), det fick bli ett vitt då det svarta var slutsålt =(

När vi kome hem så dammsög och skurade Magnus alla golv medans jag började duka och laga maten till kvällens middag. Jag ska ju hinna laga 3 rätter och baka bröd och det kan ju ta sin tid.

Det goda morotsbrödet, före/efter-bild.

 

Förrätt: Skummade räksoppa med räkspett och aioli
Varmrätt: Fläskfilégryta med jasminris
Efterrätt: Fruktsallad med vaniljglass och chokladdoppade jordgubbar

 

Klockan 19.00 så dök Thomas & Elina upp och då var det dags att äta. Jag & Magnus tyckte att maten blev mycket lyckad, riktigt mumsig. Hoppas att de tyckte detsamma, de sa i allafall att hade jag varit med i "Halv åtta hos mig" så hade jag fått 10 poäng! Så det lät ju bra =)
Det har varit så roligt att äntligen få bjuda på en massa mat, jag är ju en riktig husfru som älskar att baka och laga massor av mat. Så det var roligt att låta någon annan smaka på det jag gjort än bara Magnus. När jag står i köket så drömmer jag mig bort i tankarna om att få ha en egen restaurang eller ett café. Vi får väl se hur framtiden blir, men roligt skulle det vara.

Efterrätten avnjöt vi i soffan framför "Let´s Dance" och "Solsidan". Satt uppe till strax innan 01.00, då var alla trötta och ville sova för att orka med morgondagens shoppingrunda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback