Sminkjobb på Grand Hotell

Datum: 2010-03-17 Tid: 19:39:18

Vi somnade i skaplig tid igår också, runt kl 23.00 så i morse vaknade jag 30 min innan min väckarklocka ringde. Jag har blivit inställd på 8 tim sömn, rätt skönt tycker jag. Gjorde mig i ordning, packade det sista till jobbet och käkade lite frulle. Min älskade pojkvän hade gjort i ordning mellanmål åt mig som jag skulle ha med på jobbet, han är bäst!

Tog t-banan till Östermalmstorg och började gå men kände att det skulle bli alldeles för tugnt, svettigt och jobbigt och gå till Grand Hotell med allt smink. Så jag stoppade en taxi som fick köra mig ;) skönt! Det värsta som finns är att bli svettig och äcklig när man ska jobba. Jag har aldrig bott på Grand Hotell, men shit vad stort det är där, jag höll på att gå vilse flera gånger. Visste inte att det var så stort, men det är otroligt vackert där och all personal är jättetrevliga. Jag fick ett rum på femte våningen där jag skulle hålla till att sminka.

Först så var det chefredaktören på tidningen "Chef", vi hade lite svårt att förstå varandra. Hon hade nyss fyllt 40 år men ville se ut som 20. Hon ville ha allt hår uppsatt men hon fick inte se tantig ut el så fick det inte vara för stramt. Det skulle se lite ungdomligt och rockigt ut, bla, bla, bla, bla.........Hon verkade inte veta vad hon ville ha själv, och efter 10 olika uppsättningar/frisyrer så hittade vi rätt. YES! tänkte jag. Men gick det 10 min så ringde hon och bad mig komma ner, då hade det lossnat en massa nålar =( Vad f*n! Fick gå den långa labyrinten, åka hiss, springa vilse för att hitta henne. Fixade till frisyren igen och gick sedan upp för att sätta igång med nästa person. Hon var betydligt mycket enklare även om hon kom direkt från en massage och hon hade massageolja i hela håret, hur ska detta gå tänkte jag? Men efter lite spray, tuppering, några hårnålar så hade jag gjort en snygg svinrygg.
Jag är sminkös ingen frisör! Så tur var väl att sminkningarna blav mycket bra på båda två och en riktigt bra uppsättning och en mindre bra. Men jag tänker inte ta på mig att det var så svårt att få ordning på hennes hår, hon var så velig och hade världens jobbigaste hår. Halvlångt, svintjockt, mjukt och nytvättat hår...det värsta man kan tänka sig när man ska göra en uppsättning.

Åh vilken jobbig dag! Jag ville bara att dagen skulle ta slut och att jag skulle få åka hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback