Lunchdejt och tjejsnack

Datum: 2010-03-23 Tid: 22:13:55

Hann med en snabbshopping innan Anna dök upp, fick med mig en svart kofta och ceriserosa tunika. Hittade en hel del annat också, men jag hann inte prova det. Men det får nog bli en liten blixtvisit in till stan imorgon också. Och då hoppas jag på att komma hem med flera shoppingpåsar ;)



Jag och Anna lunchade på Zanzibar som ligger på Norrmalmstorg, ett mycket trevligt ställe med god mat. Men det är som bäst på sommaren då deras trevliga uteservering har öppet. Jag har verkligen saknat Anna, så det var riktigt mysigt, trevligt och roligt att äntligen få träffas igen. För ca 2 år sedan så umgicks vi ju nästan jämt, både när Anna var gravid och när hon var mammaledig och vi båda hade all tid i världen att bara hänga på stan, shoppa, käka lunch, fika, snacka skit osv. Så jag hoppas att det blir ändring på detta nu och att vi kommer att umgås lite mer än vad vi har gjort det senaste året. Vi hade så otroligt mycket att prata om så tiden bara rann i väg och vips så var vi de ända kvar på restaurangen =) tiden går fort när man har roligt och mycket att prata om, och det är ju en del efter ett break på nästan 1 år.

Strax innan kl 15.00 så fick jag ett samtal av ett företag som jag brukar jobba med. De ringde och frågade om jag kunde komma och jobba i 2 tim, sminka en hand på Mariatorget. Och till lite snabba cash tackar man ju inte nej till. Jag hade ju aldrig hunnit hem och hämtat sminket och sedan åka tillbaka till stan. Så jag ringde till Make Up Store Drottninggatan och frågade om jag fick låna fetsmink och ett puder av dem, och det fick jag ju så klart =) Så då blev det raka vägen till studion på Mariatorget i stället för att åka hem och träna och tvätta som var planerat. Det var en reklamfilm för "Betala med klarna".

När jag kom hem så pratade jag i telefonen med Helena samtidigt som jag städade undan, diskade mm. Det är lite roligare att göra sånt när man har sällskap. Strax efter halv nio som kom älsklingen hem, trött efter en lång arbetsdag.
Blir nog sängen tidigt för oss ikväll, för imorgon bitti ska jag hämta min pappa centralen. Som jag sedan ska köra till Nyköping/Skavsta, han ska på affärsresa igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback