Min midsommarafton

Datum: 2010-06-26 Tid: 12:53:46
Alltid samma ångest varje år då det kommer till midsommar, vad ska man göra? Lika vid nyår osv. I år så jobbade ju Magnus och jag visste inte alls vad jag ville göra så i sista stund så beslöt jag mig för att åka hem till mor och far i Bollnäs och bara mysa och ta det lugnt.

De hade bjudit över våran fd granne Tuben som dök upp strax innan 18.00 och då började vi med lite kallskuren mat. Medan alla andra mumsade i sig sill så åt jag lax (jag kommer aldrig att kunna lära mig att äta sill, de både luktar och ser äckligt ut) blä..... Till varmrätt så hade vi grillat en massa grillspett och gjort en massa olika såser/röror, fetaoströra, ädeloströra, bea, tzatziki mm som vi åt med färsk potatis och sallad.
Lagom till efterrätten så dök Helena upp och gjorde oss sällskap. Eftersom vädret hade blivit bättre så avnjöt vi pappas pavlobakelse med jordgubbar ute på terassen i solen.
Så kvällen blev lugn, mysig och trevlig, vi både åt och drack gott precis som det ska vara på midsommar!
Det blev rätt sent, somnade strax efter klockan 01.00. Och med tanke på gårdagens få timmar av sömn (5tim) så tog jag igen det idag och sov ända till 11.00.

Nu sitter jag här och väntar på att mor och far ska blir klara för att åka ner till Sthlm. Det blev verkligen en blixtvisit den här gången. Men jag kommer ju till Bollnäs även nästa helg för att närvara vid farfars begravning men först några dagars jobb i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback