En heldag med bästa Thomas & Elina

Datum: 2010-06-21 Tid: 22:07:54

Idag sov vi till 09.30 och strax efter 11.00 så kom Thomas & Elina och hämtade upp oss för att åka på en liten utflykt till Lidköping. Där gick vi igenom några butiker, men det ända vi hittade var lite nytt porslin till badrummet samt ett kollegeblock med Marlyn Monroe på.
När alla började bli hungirga så fick det bli lite lunch på ett thaihak mitt inne i stan. Maten var helt ok men servicen var under all kritik. Åkte sedan vidare hem till Skövde för att handla lite till kvällen på Ica Maxi och Sigges (godisbutiken).
Tog det lite piano en stund tills vi fick besök av Micke & Therese och deras tjejer Agnes & Ella, då blev det fullt ös. Trevligt att hinna träffa dem lite d de nyss har kommit hem från en vecka i Turkiet. Så man blev inte lite avis när de såg ut som pepparkakor och en annan ser ut att komma från Island (vit som ett lakan som man är). Nu vill jag också ha sol och värme så att jag bygga upp lite solbränna, det funkar ju inte att se ut så här i mitten av juni. Det har ju typ aldrig hänt förr......=(

När de hade åkt så började vi med maten (eller de andra gjorde det) medans jag pratade i telefonen. Både min mor och far ringde och gratulerade sin dotter på hennes namnsdag =) Det är ju Linda idag för alla er som har missat det. Till middag blev det kebabkött och kycklingkött i fajitasbrös med sallad, kebabdressing mm. Mycket gott, mums!
Sedan bänkade vi oss i soffan framför tv´n med en stor skål med godis, det är söndagsmys det! Jag och Magnus hade tagit med oss nya "Wallander - Indrivaren" som vi tittade på. Och då bjöds vi även på jordgubbar med kaktus/lime sorbet...mums!
Vi har haft en mycket mysig och trevlig dag tillsammans med underbara Thomas & Elina. Önskade att vi kunde ses lite oftare. Och snart får de tillskott i familjen och då får vi ännu flera att tycka om och hälsa på.

När vi kom hem strax efter tio så låg jag och Magnus i sängen och pratade länge, länge och vips så var klockan 01.00. Undrar när vi kommer att vakna imorgon? ;) sovmorgon i like!

Lite av det som fick följa med hem i shoppingkassen (nytt till badrummet samt ett kollegeblock).

 

Thaimaten jag åt i Lidköping....gissa om man blev mätt? ;)



Fick en present av Magnus föräldrar från "Cervera", vad det var får ni se en annan dag. Men grymt snyggt insalget tycker jag =)



Magnus redo för middag!



Filmtajm!



Om filmen:
En kvinna hittas död i sin lägenhet. Wallander konstaterar snabbt att det handlar om ett bråk som har spårat ut och allt pekar mot att det är offrets tidigare pojkvän, dörrvakten Fabian som är skyldig. Under utredningen upptäcker Pontus att en gammal pojkvän till Isabel är inblandad och att hon bär på en tung hemlighet från sitt förflutna. Hennes framtid som polis står plötsligt på spel samtidigt som hennes lojalitet mot både Pontus och Kurt Wallander ställs på sin spets.

Så tyckte vi:
En utav de bästa Wallander som jag har sett på senaste tiden. Mycket bra och spännande manus. Emil Forselius hann spela in denna film innan han i år tog sitt liv. (RIP Emil Forselius).
Hoppas att nästkommande Wallanderfilmer kommar att hålla samma mått som den här, då blir det bram riktigt bra.

++++



 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback