Ännu en dag till

Datum: 2010-06-08 Tid: 19:01:16
Vi har beslutat oss för att stanna till på onsdag fm.....

Vaknade på fel sida idag, jag ville verkligen inte kliva upp i morse när Magnus väckte mig. Jag har sovit dåligt och kände mig tung i bröstet mm när jag slog upp ögonen. Ville helst av allt bara ligga kvar i sängen hela dagen, men så blev det inte. Käkade lite frulle innan vi tog bilen och åkte upp till Bollebacken för att träna, det fick bli 1 tim powerwalk i skogen (det var väl så där, j*vla skitmygg och insekter). Tanken var att vi skulle köra backträning i backen men eftersom jag var som jag var (vrång, trött, surig och hängig) så hoppade vi det den här gången.

När vi kom hem så käkade vi lite lunch för att sedan lägga oss ute en stund och sola (1 tim) sen försvann solen och det blev jättekallt =( men lite färg hann vi få, första gången jag solade ute i bikini i år.

Sedan fick pappa ett tråkigt telefonsamtal, de ringde från skitsjukhuset i Bollnäs och berättade att farfar hade blivit sämre så att han borde komma dit. Och då brast det för mig, tårarna bara rann. Det känns verkligen jättejobbigt och tråkigt att min farfar som bara för ett halvårs sedan var så pigg, glad, lycklig och hurtig nu ligger på sjukhuset och ingen vet vad som kommer att hända. Han får inte dö!!!!  Han ska ju leva i många år till, han är ju trots allt bara 72 år. Vad var det som hände?
Gick här hemma och väntade och väntade på att pappa skulle höra av sig och berätta hur det var med honom. Men tiden gick och inget telefonsamtal. Men till slut så kom han hem, och det hade blivit lite bättre efter att läkarna hade upptäckt att hans droppåse var tom. Men det är fortfarande inte bra och ingen vet om han någonsin kommer att repa sig =( Min älskade farfar!

Till middag så gjorde jag och Magnus hemmagjorda clubsandwich med grillad kycklingfilé, ananas, bacon, bröd, sallad, avokado och currydressing. Mums!

Ikväll blir det lugnt då jag fortfarande inte känner mig riktigt hundra. Och efter att ha gråtit i stort sätt hela eftermiddagen så  är mina ögon svullna och huvudet värker och bultar.
Tror kanske att lite glass kan hjälpa lite ;) det får nog bli en mjukglass snart tror jag =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback