Min Älskade Farfars Begravning

Datum: 2010-07-05 Tid: 23:00:24



Idag är det ingen rolig dag, idag är dagen då jag ska ta ett sista farväl av min älskade och saknade farfar. Klockan 10.00 så äger begravningen rum i Arbrå kyrka där vi alla nära och kära kommer att befinna oss för att säga adjö till min kära farfar.
Det räckte med att jag såg kyrkan och alla som stog där utanför för att jag skulle börja gråta. Jag är en rätt känslig person som har lätt till tårar. Jag hade tänkt att vara stark idag men det var ju lättare sagt än gjort.
Begravning inleddes med låten "Håll mitt hjärta" av Björn Skifs, en otroligt vacker och fin låt, som följdes av låten "Blott en dag" av Karolina Sandell-Berg (som vi även hade på farmors begraving), sedan kom den finaste av dem alla "Tears in heaven" av Eric Clapton då var det riktigt svårt att hålla tillbaka tårarna. Jag är så glad och lycklig över att det var jag som fick äran att välja ut all musik till begravningen. Och jag hoppas att farfar tyckte om mina val.
Prästen höll ett litet tal om farfar, om han nu skulle få återförenas med farmor och det värmde att höra. Så om det nu finns en himmel och ett liv där uppe så hoppas jag att de två har det ritkigt bra tillsammans.
Kistan var otroligt vacker, en vit med rosa linneablommor målade på sidorna, även urnan kommer att vara lika. Blommarrangemanget på kistan bestod av bla rosa rosor, rosa gerber, ormbunksblad, murgröna mm....mycket vackert. Samt det fina kortet på farfar som stog på kistan, en bild från hans 70-års kalas då han var så lycklig och glad.
Detta var en utav det finaste och vackraste begravningar som jag har varit på. Men hoppas att nästa gång jag besöker en kyrka att det är för något annat än en begravning.





Efter begravning så gick förbi farmors grav där även farfar nu kommer att ligga. Sedan åkte vi hem till oss i Bollnäs. Där vi skulle bjuda på begravningsfika på terassen i det vackra vädret som vi hade. Alla nära och kära samlades för att umgås och ha en fin stund tillsammans. Vi bjöd först på smörgåstårta som sedan avslutades med tårta och en massa fikabröd.
När de flesta hade åkt och vi bara var Larssonsläkten kvar så åkte vi hem till farbror Niklas och solade och badade en stund för att sedan grilla tillsammans. Det var härligt att få vara tillsammans allihopa en dag som denna. Bry sig som sina nära och kära!
Älskar er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback