Tylösand i mitt hjärta

Datum: 2010-07-15 Tid: 21:53:13

Söndag morgon (11/7) då sov vi ända till 09.30, helt otroligt när det var så varmt. Klev upp, käkade frukost ute på deras terass och berättade för dem att vi bestämt oss för att åka vidare. Inga sura miner där inte, så då kändes det ok att åka. Packade ihop allting och vid 11.00 satt vi i bilen redo att åka till Halmstad.
Det såg ut att bli lika vackert väder idag som det har varit hela veckan. Så vi åkte raka vägen till Tylösand! Underbara ställe! Låg där på beachen med alla tonåringar/ungdomar och kände oss unga igen, som en i gänget :) Låg bakom ett gäng killar som hade skön sommar dunkadunka på högsta volymen. Då mådde jag, det här är semester och sommar för mig.

Vid fem gav vi upp och åkte in till stan där vi bokat in oss på hotell "Scandic" i en natt. Lika varmt på rummet här som hemma hos Johannes i Malmö. Efter att ha duschat så var jag sjöblöt igen, snacka om att aldrig känna sig ritkigt fräsch. När vi väl lyckats fixa till oss så gick vi ner till stan och till en restaurang som heter "Gastons" som vi fick ett bord på deras trevliga uteservering. Vi tog in lite vitlöksbröd med chiliaioli till förrätt och till varmrätt så åt Magnus en hamburgare och jag tog "surf and turf", fläskfilé och räkspett med wokgrönsaker, klyftpotatis, aioli mm...åh så gott det var! Till det så drack jag xiders nya sommarsmak "hallon", som smakade som hallonsoda/saft, slurp sa det så var den slut. Man blir törstig i värmen ;)
Tog sedan en promenad längst med stan, gick förbi "Hemmakväll" och köpte med oss lite gott upp till hotellrummet.

Gick sedan hem och bara myste på hotellet. Senare på kvällen så kom regnet och åskan som vi hade längtat så efter. Som tur var så hade vi lånat en fläkt från receptionen, så den tillsammans med vädret utanför och öppet fönster så sov vi riktigt bra.

Bilder kommer.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback