Sminkjobb reklamfilmsinspelning "Sara Lee" dag 1

Datum: 2010-07-05 Tid: 22:21:56

Klockan 06.15 så ringde väckarklockan.....shit vad trött jag var även om jag gick och la mig tidigt igår. Jag är verkligen ingen morgonmänniska och kommer aldrig att bli det heller.
Eftersom det inte fanns någon parkering eller möjlighet för mig att ta egen bil till jobbet så körde världens bästa pojkvän mig till jobbet idag. Klockan 08.00 infann jag mig på "solsidan" Saltis!

Idag var det reklamfilm för "Sara Lee" pizzakit som stog på schemat. Jag skulle sminka en familj (mamma, pappa, son och dotter) och temat är lite karate, kung fu osv.
Som alltid så var det ett underbar team att jobba med, men vi var ovanligt många på plats. Det var allt från slutkund, byrån, producenter, regisörer, fotografer, ljud/ljus, stylist och så jag förstås (sminkös).
Dagen flöt på bra, vi följde schemat rätt så bra men när man jobbar med inspelningar sån får man vara beredd på en hel del förseningar i tidsschemat.

De hade fixat mat från en grym catringfirma, så både lunch och middag var superbra. I stället för en tråkig pastasallad el någon snabb hämtmat som också är rätt vanligt på inspelningar =) Hoppas att de kommer att anlita den här firman igen, mums!
Klockan 20.30 så var vi klara för idag! Så det bev  12.5 tim arbetsdag för mig! Tur att det alltid är roligt att jobba och att man har bra folk runt omkring sig som gör att dagen går som en dans.
Magnus kom och hämtade mig på jobbet (bästa killen), så vi var hemma igen strax efter 21.00 och då var det bums in i duschen och sedan packa om sminkväskan inför morgondagen, samt packa inför våran weekend i Bollnäs, stoppa något i magen för att sedan varva ner och somna i skaplig tid...och det är ju lätt, NOT!

Bilder kommer........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback