Sjuklingarna

Datum: 2010-07-28 Tid: 17:24:18

Shit vad jag inte mår bra idag, känner mig trött, hängig, seg, har ont i halsen, huvudet och kroppen. Och Magnus lika så. Och han stckarn som måste upp och jobba i kväll/natt, jag som är ledig kan ju ligga på soffan och slappa hela dagen. Får dock dåligt samvete över Helena som stannat kvar här. Och att jag har blivit sjuk och inte orkar göra något tillsammans med henne.
 Idag fick det bli en ritkigt soft innesittardag. Vi la oss i varsin ände av soffan och bara kollade på tv, en massa serier osv. Jag gjorde ett litet ryck på eftermiddagen då jag lagade lite mat, bla flygande jackob, spaghetti och köttfärssås och så bakade jag en kladdkaka. Måste se till att Magnus har mat med sig till jobbet osv.

 När Magnus hade åkt och jobba vid 19-tiden så gjorde jag och Helena lite Mexicanasoppa samt varma mackor som vi åt framför filmen "A walk to remember". En helt underbar film som jag har sett ett flertal gånger och aldrig tröttnar på.
Sedan blev det kladdkaka och glass och en massa tjatter innan det var sovdags för oss.



Om filmen:
Landon Carter tillhör kärnan av det coola gänget på skolan. Folk ser upp till honom, inte bara för hans häftiga bil och tuffa stil, utan för att han själv vet att han är ball. När grupptrycket i gänget leder till en svår olycka händer dock saker som inte var planerade. Helt plötsligt uppenbarar sig en tjej som visserligen alltid gått i Landons klass men som ingen brytt sig om och speciellt inte Landon. Hon ser något i honom som varken han själv eller andra har upptäckt...

Så tyckte jag:
Eftersomn att jag har sett den här filmen flera gånger så visste jag ju vad den handlade om. Men den är så bra, bra handling bra och snygga skådisar så det gör inget.
En film att både skratta och gråta till.
Se den!

+++++


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback