Dagsutflykt till Vaxholm

Datum: 2010-07-30 Tid: 18:23:54

Jag och Magnus sov på soffan i natt eftersom vi lånade ut våran sköna säng till gravida Elina och Thomas. Så att de skulle sova gott. Vi sov också helt ok, förrutom att det var sjukt varmt. Så mitt i natten gick jag och öppnade balkongdörren och då sov jag som en stock. Vaknade upp vid 09.00 när klockan ringde och har sjukt ont i halsen igen....varför?

Bestämde oss för att ta bilen ut till Vaxholm, då vädret känns ostabild. Inte så roligt att åka båt då, om regnet kommer. Gjorde oss i ordning och käkade lite frulle innan det var dags att åka.
Det var jag som fick köra eftersom det är jag som hittar, så det var första gången jag kör en volvo. Och det var ju helt ok, lite annorlunda med automat....men rallyLinda skötte sig ändå ;)

Strosade runt på smågatorna och bara myste, synd att det blåste så mycket. Käkade lunch på en italiensk restaurang. Det fick bli ryggbiff för min del ;) Tyvärr så var servicen på restaurangen inte något vidare, vi fick fel dryck, och en fick vänta på maten väldigt länge. På vägen till bilen så sprang vi på en kompis till Magnus, en kille som heter Anders och är från Edsbyn. Jag har bara hört mycket om honom men aldrig träffat honom. Så det var ju trevligt att se vem han är och hans gravida tjej.

Åkte förbi Bogesundsslott men där höll de på att renovera och cafét såg inget vidare nice ut. Så i stället åkte vi vidare hem, mot Mälarhöjden där vi fikade i stället.
Café Lyran i Mälarhöjden är ett riktigt trevligt ställe, med mycket gott och trevlig utsikt.

Nu är vi hemma igen och Thomas och Elina har åkt på Ikea. Vi slapp följa med =) Så nu sitter vi bara och softar tills dess att det är dags att börja med maten.
Resten av kvällen blir nog lugn med god mat och dryck, lite tjat i soffan och kanske en film.

Vaxholm
Grabbarna Grus Magnus "My love" & Thomas








Underbara och söta Thomas & Elina

 

Café "Lyran" i Mälarhöjden



Dags för middag, Magnus och Elina sitter redo att hugga in på all den goda maten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback