Trerätters middag ikväll till my love

Datum: 2010-01-19 Tid: 21:24:49
Sov länge idag eftersom vi kom i säng rätt sen igår (fre), så efter att vi hade ätit frukost så tog vi powerwalk i ca 50 min. Men det var inte ens skönt att gå, det var kallt, oplogade vägar plus att vi går jämsides med E4 så det är ju inte direkt rogivande eller lugnt och skönt när man går. När jag är ute själv så har jag alltid i.poden på så då tänker jag inte på ljudet, men när man är två och går och pratar då var sträckan helt värdelöst. Får nog ta och flytta ut till landet där det finns lite skog och härliga löparspår, eller så får det bli löparbandet på gymmet tills snön har försvunnit.
Passade på att sola i 20 min också på vägen hem, det var gott. Drömde sig bort till lite sydligare breddgrader.

Tanken var att vi skulle åka in till stan efter det och leta en slips, väst och lite annat till Magnus men vi kände inte llas för det så vi stannade inne. Tog det lugnt hela dagen, spelade lite tv-spel, tittade på tv/film, läste mm.

Idag hade jag lovat Magnus att laga en tre rätters middag och det gjorde jag också. Ställde mig i köket med i.poden och stog som vanligt och sjöng och röjde medans jag lagade mat. Att inte jag blev kock, det är ju verkligen så roligt att laga mat och baka...kanske en annan gång i livet, vem vet?

Till förrätt: Toast skagen (med hemmagjord skagenröra) och löjrom.....



Till varmrätt: Pasta la Meduza (tagliatelle med en pastasås gjord på bla färska champinjoner, gröna ärtor, lök, skinka, paprika och lättgrädde)



Till efterrätt: Hemmagjord chokladsufflé med hallon och vaniljglass

Tittade på Robinson efter maten och sedan blev det mys i sängen.

Kommentarer
Postat av: Sara

HA! Du skriver ju att du vill bo på landet (Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrbrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrråååååååååååå!!!) :) Tro inte att jag tänker sluta tjata :p

2010-01-19 | 22:49:14
URL: http://boddanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback