Tiden går för fort

Datum: 2010-01-08 Tid: 16:01:19

Idag är det 13 dagar sen julafton (ons den 6 jan), varför måste tiden gå så fort. Önskade att julen varade längre så att man fick njuta mer av allt julpynt, julgran mm.
Idag är det sjukt kallt här i Stlm 18-, och det är inte ok, det blir så rått och kallt. Så idag har jag bestämt mig för att stann inne, inte ens gå utanför dörren. Kanske öppna balkongdörren och sticka ut näsan lite snabbt, men inte mer.
Magnus hade planerat in en fika med sin vän "Revisorn" som bor med sin tjej på St.eriksplan, så han trotsade kylan och gav sig ut. Skönt att jag slipper det idag...i stället så städade jag undan lite, förberedde middagen, bakade lite bla "silviakaka" och "Chokladbollar" och så tog jag ett långt och skönt bad, så nice!

När Magnus kom hem så hade jag tänt en massa ljus för att få upp värmen i lyan samt höja mysfaktorn. Han bjöds på ugnsgrönsaker, kycklinfilé som jag marinerat med soja, chilisås, honung och vitlök....mmm så gott och till det fetaoströra och chilibea. Favvismaträtten!

Senare på kvällen så blev det så klart film, vi började med att titta på filmen "The Box" med Cameron Diaz och avslutade med filmen "Julie & Julia".



Om filmen:
Ett par i yngre medelåldern får en låda levererad till sin dörr. Den innehåller en konstruktion med en knapp. Strax därefter får de veta premisserna: Om de trycker in knappen dör någon de inte känner - och själva får de en miljon dollar. Baserat på ett Twilight Zone-avsnitt.

Så tyckte jag:
Gå inte på reklamtrailern som går på bla bio och tv junst nu,  den kan verka spännande, men shit vilken skit film. Förvirrande och snurrig från början till slut, jag fattade noll.
Se den inte!

-



Om filmen:
En tjej som hamnar i en 30-årskris beslutar sig för starta ett gigantiskt matprojekt och börjar laga 524 maträtter allt enligt recepten i Julia Childs ”Mastering the art of French Cooking”. Hon bloggar om sina missöden och kulinariska höjder och hamnar i ett matmecka och träffar nya vänner.

Så tyckte jag:
En underbar och charmig film med bra skådespelare.
Se till att inte vara hungrig när ni ser den, då den handlar mycket om mat ;)
En riktigt feelgood film, rekommenderar alla tjejer att sen den här.
I för sig så gillade min älskling också filmen ;)

++++


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback