Läkarbesök i Gävle

Datum: 2010-01-31 Tid: 12:03:55

Då var det dags då, läkarbesöket som jag har väntat på. Idag ska jag få träffa min nya läkare...åh jag är sååå nervös! Sjukhus, vårdcentraler, läkare mm gör mig så nervös, vet inte riktigt vad jag ska ta mig till?
Tog tåget ner till Gävle från Bollnäs kl 10.49, skönt att slippa åka bil nu när det har kommit så mycket snö. Bara luta sig tillbaka och slappna av och en timme senare så är man framme.

Tog sedan bussen vidare till Andersberg där min läkare håller till på hälsocentralen "Andersberg", vi kom lite tidigt, vi var där ca 45 min före utsatt tid.
Men när läkaren kom tillbaka från lunchen så gick jag in till honom.
Vi pratade väl i ca 45 min och det kändes verkligen jättebra, äntligen är läkare som lyssnar på mig, som förstår mig och som förklara för mig vad jag går igenom, vad som händer, och vad som ska hända osv. Kände mig superglad och nöjd när jag gick ut från hans rum vidare in till lab där jag skulle ta en massa prover. 3 rör med blod snodde de av mig, samt ett stick i fingret (det var inte skönt, shit vad ont). Sedan fick jag väga och mäta mig....så nu är det bara att vänta ca 1 vecka på provsvaren =)

Skoskydd är ett måste om det är slaskigt ute =) Snygga va?







När vi kom tillbaka in till stan så hade vi ca 1.5 tim över tills vi skulle med tåget igen, så vi gick in i gallerian och käkade lite lunch (kycklinfilé, klyftpotatis, bea och tzatziki), strosade runt i några butiker. Men Gävle är inte heller någon höjdarstad när det gäller shopping, vi hittade ingenting. Mamma fick sin bodybutter från Bodyshop då blir hon nöjd!
På tågresan hem så var vi båda så trötta så vi tokslocknade....gött!



Magnus lika hungrig som alltid.... My love!



När vi kom hem så stog maten på bordet =) Vilken lyx det är att vara hemma hos mor och far, det är inte konstigt att både jag & Magnus har ångest över att behöva åka hem imorgon när vi blir så bortskämda.
Tittade på Let´s Dance under kvällen och när det var slut så tittade vi på filmen "Sherlock Holmes".



Om filmen:
I ett dynamiskt nytt porträtt av Conan Doyles berömda karaktär "Sherlock Holmes" får vi följa Holmes och hans partner Watson på sitt senaste äventyr där de avslöjar sina färdigheter i att slåss lika dödligt som deras legendariska intellekt. Holmes kommer att slåss som aldrig förr för att ta fast en ny nemesis i en dödlig intrig som kan förstöra hela landet.

Så tyckte jag:
Hade lite för höga förväntningar på filmen, så jag blev lite besviken. Den var alldeles för lång och för seg, först på slutet så började det hända lite. Bra skådespeleri tycker jag, så det var ju positivt. Är glad att jag inte slängde en massa pengar på att gå och se den på bio.

++


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback