Hem ljuva hem

Datum: 2010-01-05 Tid: 16:50:34

Då var det måndag och det är dags för mig och Magnus att åka hem till Sthlm igen. Nu har jag varit bortrest i 2.5 vecka, så lite hemlängtan har jag allt även om jag har haft det toppen både i Bollnäs och i Skövde. Borta bra men hemma bäst!
Jag kan ju säga att det är tur att jag och Magnus har köpt oss en stor bil, annars hade vi aldrig fått med oss allt hem. Vi skulle nämligen ta med oss Magnus massagebänk hem =) Yes, äntligen! =) och den tar ju en del plats, sen så hade Thomas, våran vän varit och lämnat en stor bal med toapapper, samt en stor hink med både tvätt och sköljmedel...mkt snällt tycker jag!
Vi åkte ifrån Skövde kl 11.00, och då gjorde vi ett snabbt stopp på "Chilli" för att köpa en svart pläd till mor och far. Åkte sedan genom skogen tills vi kom till Töreboda där vi tog en sväng om innne på "Bröderna Andersson" där vi hittade köksbordet som vi vill ha och ev en ny soffa i framtiden. En massa snyggt och roligt fanns det, men då skulle vi behövt en lastbil för att få med oss allt.
Magnus min älskling var så rar så han körde hela vägen hem till Sthlm för att jag inte var så pigg och tycker inte om att köra när det är halt och snöigt ute.

Åh gissa om det var skönt att komma hem, slänga sig på sin egna säng och bara må. Packade upp allting från resan, lagade tacos till middag som vi njöt av framför svt årskrönika. Sedan väntade sängen på oss, så vi kröp ner under täcket och tittade på både "Stenhuggaren" och "Olycksfågeln" baserad på Camilla Läckbergs böcker. innan det var dags att sova. Vi kommer antagligen sova som stockar i natt, det gör vi alltid i våran säng plus att det har varit en lång dag idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback