Examensfest för Magnus

Datum: 2010-01-27 Tid: 17:00:58
Idag (söndag) har vi ägnat hela dagen till att fixa med all mat som vi ska servera på Magnus examensfest. Vi blir inte så många, det blir jag, Magnus, mamma, pappa, Helena & Kris, mormor, farbror Patrik, farbror Niklas & Anna-lena, Bella, Julia och Elin. Men fler får vi nog ändå inte plats med i mor och fars kök.





Vi bjöd på bla, skaldjursfyllda crepes, grönsakssoppa med krutonger, snittar med tonfiskröra, coctailtomater med fetaost, apelsinsallad med granatäpple, olika korvar, chokladdoppade jordgubbar, parmaskinka med honungsmelon, plus en massa mer. Allting var supergott....Mums filibabba! Älskar verkligen plockmat, kallskuret i mängder. Längtar till den dagen då vi flyttar till hus och vi kan ha en massa fester, bjudningar och jag får laga och fixa allting. Festfixare vore ett jobb för mig om jag skulle byta jobb någon gång.

Festen varade inte så länge, alla kom vid 16.00 och de flesta åkte vid 18-tiden men Helena & Kris var kvar lite längre. Det var riktigt trevligt idag, god mat, dryck och sällskap.
Resten av kvällen tillbringade vi i soffan framför tv´n.

Apelsinsallad med granatäpple



Chokladdoppade jordgubbar



Parmalindad honungsmelon



Mozarella med soltorkade tomater, olivolja och havssalt



Spett med coctailtomater och fetaost, olivolja och havssalt



Egengjorda brödkrutonger till soppan



Det härliga buffébordet

  

Dukningen



Till efterrätt blev det bla mina hemmagjorda cupcakes.
Hur goda som helst, med chokladfrosting och vaniljfrosting.

 

Jag och min älskade nyexeminerade sjukgymnast



Puss på dig med baby!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback