En dag full av shopping

Datum: 2010-01-02 Tid: 18:34:25

Idag har jag tillbringat dagen till att shoppa tillsammans med Magnus mamma. Vi har varit på stan i timmar, hittade lite smått och gott. Bla en doppresent till kusindottern Ida som ska döpas i jan, några nya nagellack, tights mm. Magnus var hos någon polare och fick våra vinterdäck balanserade, men efter det kom han ner på stan och gjorde oss sällskap. Ett besök på systemet stog också på schemat, men shit vad mycket folk det var. Det blir väl lätt så då de bara har ett systembolag i hela Skövde. Som tur var så fick vi tag i det vi skulle i allfall, några cider till mig, en flaska rom till Magnus drinkar och ett mousserande rosévin till tolvslaget på nyår.
Åkte vidare till "Elins Esplanad" där vi tog en fika (macka och kärleksmums), fylla på energiförrådet lite inför den fortsatta shoppingen =) Hämtade ut ny levaxintabletter på apoteket, min föörvirrade läkare hade glömt att skickat ett e-recept så det fanns ingen men apotekpersonalen var så gullig coh rar och skrev ett eget så jag har tabletter över nyår, så jag slipper bli så trött, deppig och frysa som jag kan göra när jag inte äter tabletterna.

Var helt slut efter allt spring på stan så det var riktigt gott att komma hem och slänga sig på sängen och softa en stund. Ringde till min vän Helena och snackade lite skit som vanligt och vips så hade det gått en timme....tiden går fort när man har trevligt =)
Sedan så var det dags för middag, Magnus mamma hade provat något nytt recept som hon hittat på nätet, fläskfilé med någon gratäng gjord på zuccini, tomat, potatis, lök, paprika mm...mkt gott och friskt var det. Till efterrätt fick vi konserverade päron med vaniljglass....mmm så gott!
Satt i köket och umgicks hela kvällen, pratade om allt möjligt mellan himmel och jord tills det var dags att besöka John Blund. Ska försöka att sova länge imorgon eftersom att det kommer att bli en lång natt imorgon (nyårsafton).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback