Lördagsmys i min ensamhet

Datum: 2010-01-10 Tid: 11:40:00

Idag har jag inte gjort så mycket, tog ett skönt bad och läste lite bok. Passade även på att peela hela kroppen eftersom det är dags att börja bygga upp lite bränna med hjälp av solarium nu. Så här blek och ful som jag känner mig nu var det länge sen jag kände mig. Dags att göra något åt det och på måndag börjar ju "operation Linda" ;) Dags för en uppstyling!

Tittade på filmen "Flirting with forty" och avslutade tv-tittandet med "Robinson", nu har det blivit sammanslagning. Mina vinnarfavoriter är fortfarande "Mats" & "Sanna".

Låg sedan vaken till 01.20 och läste ut boken "Fyrvaktaren" av Camilla Läckberg, det är så svårt att lägga ifrån sig den, så spännande från början till slut.




Om filmen:
En skild mor som närmar sig 40-strecket i sitt liv, faller för en yngre man under sin semester på Hawaii.

Så tyckte jag:
Mysig och härlig "feelgood" film, en riktigt tjejfilm.
Robert Buckley e så otroligt snygg så man smälter, även Heather Locklear ser väldigt bra ut. Så där vill jag också se ut när jag är 40. ;)
Hade ett stort leende på läpparna hela filmen igenom, så härlig.

++++



Om boken:
Polisinspektör Patrik Hedström har precis återvänt till arbetet efter en tids sjukskrivning. Han har försökt vila upp sig, samtidigt som han har tagit hand om sin fru Erica och deras för tidigt födda tvillingar.Men knappt hinner han kliva in på polisstationen förrän han kastas in i en ny utredning. En man har hittats mördad, skjuten i bakhuvudet hemma i sin lägenhet.Offret är Mats Sverin, kommunens ekonomiansvarige, en alltigenom trevlig och omtyckt person. Ingen har ett ont ord att säga om honom.Tillsammans med sina kolleger börjar Patrik kartlägga Mats liv, som rymmer fler hemligheter än någon kunnat ana. Varför lämnade han Göteborg hals över huvud för att flytta till sin barndoms Fjällbacka? Vilken är hans roll i projektet att bygga om det gamla badhotellet till spa? Och är det en slump att även Mats ungdomskärlek Annie har återvänt? De har inte haft kontakt på många år, men nu befinner hon sig med sin son på ön Gråskär utanför Fjällbacka, där hennes släkt har vistats i generationer.Också Gråskär bär på hemligheter. I folkmun kallas den Gastholmen och har alltid omgärdats av mörka rykten. Det sägs att de döda går igen och att de har något att berätta för de levande ...

Så tyckte jag:
Tror att jag tycker att det här är Läckbergs bästa bok. Den är så sjukt spännande så jag hade väldigt svårt att lägga ifrån mig den. Älskar alla Läckbergs böcker, längtar redan efter nästa.
En grymt bra deckare som alla måste läsa.

+++++


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback