Middag för 2 på 2 års dagen

Datum: 2010-01-26 Tid: 20:17:14
Upp och hoppa klockan halv nio, helt ok tid att kliva upp med tanke på gårdagen =) Käkade en härlig frukostbuffé, det är konstigt att man kan äta så mycket mer till frukost när man är på hotell jämfört med när man äter hemma. Det var rätt skönt att äta någonting annat än äggvita och havregrynsgröt för en gångs skull. Vi fick dela frukostbuffén med gänget från high school musical, de hade varit på turné i Luleå igår.





Klockan tio så var vi på plats i Magnus studentrum för att städa ur det sista, packa bilen full med flyttkartonger mm. Vaktmästaren godkände städnigen och önskade att alla kunde vara lika noga och duktiga som oss att städa. =)
Åkte tillbaka till hotellet, bytte om och fixade till oss för att gå en sväng på stan i Luleå. Det var väl inget att jubla över, men vi lyckades i allafall köpa doppresent till kusindottern Ida som ska döpas om en vecka. Det blev lite kläder och en barnhalsband i silver med tingeling.

Mötte upp Magnus polare Byggde för att käka lunch med honom, det fick bli thaibuffé. Helt ok, men rätt smaklöst. Det finns inte så mycket att välja på här, det finns inte alls många matställen eller caféer.

Lite senare under eftermiddagen så gick jag och Magnus till ett 50-tals café där vi drack varm dryck, åt varsin smörgås och delade på årets första semla. =) Mmmm den var god!

  

Gick tillbaka till hotellet för att mysa lite, jag slocknade i sängen medans Magnus tittade på handboll, Sverigematch mkt viktigt!
Fixade till oss lite innan det var dags att gå ner till restaurang Tallkotten och käka middag kl 19.30.





Till förrätt: Vinkokta musslor med vitlök, persilja serverades med vitlöksbröd
Varmrätt: Magnus åt red snapper och jag åt oxfilémedaljonger
Efterrätt: Tiramisu





 


Mycket god för och efterrätt, men båda var tyvärr lite missnöjda med varmrätterna. Vi hade i allafall en jättetrevlig, romantisk och mysig kväll. Vi passade ju även på at fira våran 2 års dag! Eftersom när den egentligen var så befann sig Magnus i Luleå och jag hemma i Sthlm.

Grattis till oss!



Jag & min kärlek!

 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback